بهزادی: بازیهای نوروزگاه گسترش‌ فرهنگ ماست/در میزبانی از بانوان قطعا دوومیدانی از برترین‌هاست

نایب ریس بانوان فدراسیون دوومیدانی گفت: با برگزاری بازیهای نوروزگاه قطعا فرهنگ عید نوروز و تحویل سال شمسی را بیش از پیش گسترش خواهیم داد.

 

پریسا بهزادی در گفت‌وگو با سایت رسمی فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: خوشبختانه در نخستین دوره بازیهای نوروزگاه در رشته دوومیدانی یکی بهترین استقبال‌ها را داشتیم و میزبان حدود ۵۰ ورزشکار خارجی در قالب ۶ تیم؛ کویت، ارمنستان، بلاروس، قرقیزستان، عراق و افغانستان، هستیم و کشور عزیزمان نیز با ۳۲ ورزشکار در این رقابت‌ها شرکت خواهد داشت که در روزهای ۲۱ و ۲۲ اسفند ماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

وی افزود: به عقیده من مهم‌ترین هدف گسترش فرهنگ نوروز و شناساندن آن به جامعه بین المللی است، همینطور که این رویداد از سوی کشور بلاروس که عید نوروز ندارند مورد استقبال قرار گرفت و تیم خوبی را برای حضور این میدان به ایران اعزام کرد.

 

بهزادی ادامه داد: امیدوارم در سال‌های آتی این مسابقات در سطح وسیع‌تری برگزار شود و مانند بازیهای کشورهای اسلامی شاهد حضور بهترین‌های این رشته در سطح بین‌المللی در کشورمان باشیم‌. 

 

بهزادی گفت: البته خوشحالیم که برای نخستین بار این بازیها با برگزاری رقابت‌ها در بخش بانوان آغاز شده است، چرا که این امر ارج نهادن بر مقام زن است و می‌تواند گویای فرهنگ ما در جوامع بین‌المللی باشد. 

 

  وی افزود: این رقابت‌ها در مواد مختلف دوومیدانی ازجمله؛ دو ۶۰ متر و ۶۰ متر با مانع و ۳۰۰۰ متر، پرش طول پرش با نیزه پرش ارتفاع و پرش سه‌گام، پرتاب وزنه با نظم خاصی و در زمانبندی مشخص برگزار خواهد شد. 

 

نایب رییس بانوان فدراسیون دو و میدانی خاطر نشان کرد،این رقابت‌ها در تمامی مواد مسابقلت داخل سالن دو و میدانی به غیر از مواد پنجگانه و ۴در۴۰۰متر برگزار می‌شود.

 

بهزادی اذعان داشت: دختران ما با انگیزه بالایی در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند که می‌توان از حضور منظمشان در مراسم افتتاحیه و رعایت نظم در تمرینات آماده سازی و حضور در محل اقامتشان متوجه شد.

 

  • 11:54
  • 1401/12/20
  • 7423