در دیدار صیامی و دهلان الحمد مطرح شد؛

دهلان الحمد:من خودم را یک ایرانی میدانم،ایران در قلب من است/برای برطرف شدن مشکلات دو و میدانی ایران در آسیا و جهان تمام تلاشم را میکنم

رییس کنفدراسیون دو و میدانی آسیا شب گذشته وارد تهران شد و صبح امروز با رییس فدراسیون دو و میدانی کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی در دیداری که امروز میان هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی و دهلان الحمد رییس کنفدراسیون دو و میدانی قاره آسیا در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، دو طرف پیرامون مسائل و مشکلات دو و میدانی ایران و آسیا بحث و تبادل نظر داشتند، همچنین در این دیدار رییس فدراسیون کشورمان پیشنهادات خود را برای هر چه بهتر شدن شرایط دو و میدانی ایران و قاره آسیا بیان کرد که مورد استقبال رییس کنفدراسیون آسیا قرار گرفت.

دهلان الحمد در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشورمان و دیدار باهاشم صیامی و مسئولین فدراسیون، اظهار داشت: ایران در هشتمین دوره رقابت های دو و میدانی داخل سالن قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ میزبانی شایسته و مطلوبی داشت که جا دارد از این فرصت استفاده کنم و بواسطه این موضوع از مسئولین دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی نمایم.

رییس کنفدراسیون دو و میدانی آسیا ادامه داد: با توجه به تقسیم بندی قاره آسیا به پنج منطقه پیشنهاداتی را به فدراسیون جهانی دو میدانی داده ایم تا بدین واسطه به هر منطقه مبلغ ۲۰ هزار دلار برای برگزاری رقابتهای درون منطقه ای  اختصاص دهند تا از این طریق افراد منتخب آن در نهایت در مسابقاتی با عنوان کاپ آسیا که نفرات برتر مناطق دیگر نیز در آن حضور خواهند داشت شرکت نمایند.که امیدوارم این پیشنهاد ما مورد استقبال و توجه فدراسیون جهانی دو و میدانی قرار بگیرد.

وی افزود: ایده برگزاری مسابقات کاپ آسیا را به این دلیل ارائه کردیم تا بسیاری از کشورهای کوچک و کم برخوردار در قاره آسیا بتوانند با مدال آوری مسئولین ورزشی آن کشورها را مجاب به سرمایه گذاری و توجه به رشته دو و میدانی در کشورشان کنند.

او همچنین با اشاره به سطح پایین رقابت های جایزه بزرگ آسیا گفت:  در حال برنامه ریزی برای تغییر در نحوه ی برگزاری این رقابت ها هستیم تا جایزه بزرگ‌ آسیا در سطح بالاتر و کیفی تر برگزار شود.

الحمد ادامه داد: برای بالابردن سطح فنی ورزشکاران آسیایی مذاکراتی را با قاره اقیانوسیه انجام داده ایم تا از طریق برگزاری رقابت های مشترک میان این دو قاره بتوانیم به پیشرفت و ارتقاء سطح دو و میدانی آسیا کمک کنیم.

این مقام قطری با اشاره به برگزاری انتخابات کنفدراسیون قاره آسیا افزود: در نظر داریم با توجه به تقسیم بندی آسیا به پنج منطقه شرایطی را ایجاد کنیم تا نواب رییس این کنفدراسیون از این پنج منطقه به صورت کاملا مستقل توسط اعضای هر منطقه انتخاب شوند و  از همین تریبون قول میدهم با توجه به تلاش ها و لیاقتی که فدراسیون دو و میدانی ایران دارد در انتخابات بعدی کشور شما حتما یک کرسی بسیار مهم در کنفدراسیون آسیا داشته باشد.

وی همچنین در پایان گفت: بعد از پایان شیوع کرونا حتما به ایران سفر خواهم کرد و با حضور در استان های مختلف از امکانات و زیر ساخت های دو و میدانی در کشور بازدید خواهم کرد و در این مسیر از هرگونه همکاری و کمکی که بتوانم انجام دهم، دریغ نخواهم کرد زیرا من علاقه بسیار زیادی به ایران و مردمانش دارم باید بگویم من خودم را یک ایرانی میدانم و کشور شما در قلب من است به همین دلیل برای حل مشکلات و پیشرفت دو و میدانی ایران در آسیا و جهان تمام تلاشم را خواهم کرد.

در ادامه این دیدار  صمیمی هاشم صیامی رییس فدراسیون ایران ضمن خوش آمد گویی به دهلان الحمد عنوان کرد: فدراسیون دو و میدانی ایران تمام تلاش خود را برای توسعه و ارتقاء دو و میدانی انجام خواهد داد اما در  این مسیر مهم یاری کنفدراسیون آسیا بسیار حائز اهمیت و کمک کننده خواهد بود.

صیامی با اشاره به پیشنهاد دهلان الحمد در خصوص تشکیل ساختار جدید در انتخابات کنفدراسیون آسیا و تقسیم کشورهای این قاره پهناور به پنج منطقه از این ایده بسیار مهم تاثیر گذار قدر دانی کرد و افزود: با اجرایی شدن این طرح کشورهای آسیایی در دو و میدانی می‌توانند بیش از پیش فعال شده و موجبات گسترش رشته اول المپیک در قاره کهن فراهم خواهد شد.

رییس فدراسیون کشورمان با اشاره به وجود تحریم های ظالمانه و نا عادلانه علیه کشورمان اظهار داشت: دو و میدانی ایران در بخش تامین  تجهیزات مشکلات بسیاری دارد و برای حل این مسئله نیازمند همکاری و حمایت کنفدراسیون آسیا و شخص رییس کنفدراسیون است.

صیامی ادامه داد: دو و میدانی ایران در بحث دانش افزایی مربیان و استعداد یابی ۲۰۰ مربی فعال خود را برای انجام طرح استعدادیابی شناسایی کرده، ما تمایل داریم برای ارتقاء سطح دانش آنها با کنفدراسیون آسیا همکاری کنیم تا این مربیان بتوانند به صورت کاملا دقیق و به روز رسانی شده ورزشکاران مستعد را آموزش دهند همچنین تمایل داریم در صورت صلاحدید کنفدراسیون آسیا میزبان برگزاری دوره های مربیگری بین المللی به خصوص سطح ۱ به صورت آنلاین (باتوجه به شیوع ویروس کرونا) و سطح ۲ برای نخستین بار در کشورمان باشیم .

هاشم صیامی با اشاره به پیشنهاد برگزاری رقابت های دو و میدانی قهرمانی باشگاههای آسیا که قبلا از سوی فدراسیون کشورمان به کنفدراسیون آسیا ارائه شده بودگفت: برای برگزاری این مسابقات از آمادگی کافی برخورداریم و در اولین فرصت طرح پیشنهادی خود را در این باره برای کنفدراسیون ارسال خواهیم نمود و که امیدوارم با حمایت های کنفدراسیون این رقابت ها به زودی برگزار شود.

رییس فدراسیون دو و میدانی کشورمان با اشاره به ویژگی های جغرافیایی و امکانات و پتانسیل موجود در ماده های پرتابی در ایران اظهار داشت: ما میتوانیم با توجه به شرایط موجود میزبان برگزاری اردوها و تمرینات آماده سازی ورزشکاران کشورهای مختلف آسیایی در کشورمان باشیم .

در پایان این نشست علی رضایی سرپرست دبیری فدراسیون خطاب به دهلان الحمد ضمن تشکر و قدر دانی از حسن توجه ایشان نسبت به دو و میدانی کشورمان بیان کرد:در گذشته کنفدراسیون دو و میدانی آسیا اردوهایی متمرکز برای ورزشکاران رده های سنی پایه در کشورهای مختلف این قاره برگزار می‌کرد که تاثیرات بسیار مثبتی بر عملکرد آنها و حتی مربیان نیز داشت که امیدوارم برگزاری چنین اردوهای متمرکزی بار دیگر بعد از پایان همه گیری شیوع ویروس کرونا آغاز شود. رییس کنفدراسیون دو و میدانی آسیا با استقبال از این پیشنهاد گفت:حتما شرایط برگزاری اردوهای این چنینی برای رده های سنی پایه را در آینده نزدیک فراهم خواهیم کرد.