برگزاری نمایشگاه مجازی نوآوری‌های دست ساز کمک تمرینی و کمک آموزشی دو و میدانی

کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون در نظر دارد نمایشگاهی مجازی تحت عنوان نوآوری‌های دست ساز کمک تمرینی و کمک آموزشی دو و میدانی برگزار نماید.

به گزارش روابط عمومی؛باتوجه به شرایط و محدودیت ها ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن در امر آموزش حضوری مربیان دو و میدانی سراسر کشور،کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون قصد دارد نمایشگاهی مجازی با عنوان نوآوری‌های دست ساز کمک تمرینی و کمک آموزشی دو و میدانی با مشارکت علاقه مندان به فعالیت در این بخش برگزار نماید.

هدف از برگزاری این نمایشگاه مجازی توجه به توسعه ورزش های پایه،آشنایی با پیشرفت های صورت گرفته در حوزه تجهیزات ورزشی دست ساز در رشته دو و میدانی،ایجاد فضای رقابتی میان مربیان فعال کشور و ارتقاء کمی و کیفی تولیدات و تجهیزات ورزشی هدفمند در حیطه ورزش دو و میدانی است.

لازم به ذکر است؛ابزار ساخته شده توسط شرکت کنندگان باید بخشی از نیازهای تکنیکی و جسمانی ورزشکار را مرتفع نماید.در واقع ساخت این دستگاه نوآورانه باید پاسخگوی حداقل یکی از نیازهای فنی ورزشکار در یکی از فصول تمرینات باشد.

همچنین آثار ساخته شده و خلاقانه می بایست در حیطه یکی از رشته‌های دو و میدانی همچون(سرعت و موانع،استقامت و نیمه استقامت،پرتابها  و پرشها )باشد.

گفتنی است؛ایده ها و دستاوردهای شرکت کنندگان می‌تواند ساخته شده از ابزار با جنس های مختلف مانند(فلز،چوب،پلاستیک و...) همچنین می‌تواند در صورت نیاز ،در بخشی یا همه آن از فن آوری الکترونیکی استفاده شده باشد.لحاظ نمودن ملاحظات ایمنی ورزشکار در حین استفاده از این ابزار بسیار مهم و حائز اهمیت است.

نحوه شرکت در رقابت ساخت تجهیزات و وسایل خلاقانه دست ساز رشته ورزشی دو و میدانی به شرح ذیل است؛

شرکت کنندگان باید یک ویدیو ۳ دقیقه ای از اثر و‌شیوه به کارگیری آن را به همراه تکمیل فرم اطلاعات فردی حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۲ به دبیرخانه نمایشگاه(کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون)ارسال نمایند.

نتایج بررسی آثار یک هفته پس از ارسال اعلام و به پنج نفر برتر به ترتیب مبلغ ۱۰ میلیون ریال، هفت میلیون ریال، پنج میلیون ریال، سه میلیون ریال و دو میلیون ریال اهداء خواهد شد.همچنین به تمامی شرکت کنندگان گواهی شرکت در نمایشگاه مجازی و لوح تقدیر تعلق خواهد گرفت.

لازم به ذکر است؛کلیه آثار در قالب CD به هیات های دو و میدانی سراسر کشور ارسال خواهد شد و نتایج نمایشگاه نیز از سوی فدراسیون ضمن اطلاع رسانی در خبرگزاریها،به وزارت ورزش و جوانان،کمیته ملی المپیک و ادارات کل ورزش و جوانان استان ها ارسال می‌شود.