‎بازدید مشاور مقام معظم رهبری از مجموعه آفتاب انقلاب؛

‎دهقان: فضای ورزش فضای تعامل فرهنگ‌هاست/ باید به دنبال حضور موفق بانوان ایرانی در المپیک باشیم

مشاور فرماندهی معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر امروز از مجموعه آفتاب انقلاب، دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی، سردار حسین دهقان مشاور فرماندهی معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر امروز (یکشنبه) به همراه هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی، علی رضایی‌ سرپرست دبیری فدراسیون، پریسا بهزادی نایب رییس بانوان و حمیدرضا فردین‌پور  از مجموعه آفتاب انقلاب تهران بازدید کرد.

در ادامه این بازدید طی مراسم صمیمانه‌ای که با حضور تعدادی از ورزشکاران، مربیان، داوران و پیشکسوتان دو و میدانی کشور برگزار شد، رییس و دبیر فدراسیون با ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت فعلی فدراسیون خواستار نگاهی ویژه و همدلی با جامعه دو و میدانی کشور شدند.

در این مراسم همچنین حسین دهقان ضمن اشاره به نقش همگانی و قهرمانی ورزش اول المپیک اظهار داشت: به طور کلی فضای ورزش، فضای تعامل فرهنگ‌ها و معرفی ادبیات کشورهاست و ورزش دو و میدانی نیز از این قائده مستثنی نیست.

وی افزود: اگر ورزش جایگاه اجتماعی و فکری خودش را از دست بدهد و بخواهد مجزا و بدون همکاری ها اداره شود و تمام جامعه در این مسیر همراه نباشند، پول به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را از پیش رو بردارد. باید برنامه‌ریزی‌ها درست باشد تا پشتوانه‌های مالی نیز کار ساز باشند.

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به جایگاه فرهنگی ورزشکاران و ملی‌پوشان اذعان داشت: یک ورزشکار به تنهایی زبان و مبلغ ورزش است. اشائه فرهنگ کشورمان بر. عهده ملی‌پوشان و نام‌آوران ایران اسلامی است.

وی با ابراز خوشحالی از حضور هاشم صیامی بر‌ مسند فدراسیون گفت: نوع نگاه و مراودات یک رییس فدراسیون در پیشبرد اهداف ورزشی بسیار موثر خواهد بود. میزان تعاملات و اینکه چقدر یک فرد مسئول بتواند در مسیر سازندگی دیگران را با خود همراه کرده و با ایجاد یک بسیج کار را پیش ببرد بسیار حائز اهمیت است. باید عرصه ورزش دچار پویایی شود و قطعا در آن زمان همه همراه خواهند شد.

دهقان در خصوص ورزش بانوان در رشته دو و میدانی نیز گفت: اینکه بانوان با حجاب اسلامی وارد صحنه رقابتهای ورزشی می‌شوند، یک افتخار است. خیلی از افراد سعی دارند ایران را جامعه‌ای متحجر و زن را در ایران شخصیتی در بند، منعکس کنند. اما بانوان ورزشکار کشورمان با حضور مقتدرانه تمام باورهای اشتباه را برهم می‌زنند و این خود دلیل محکمی برای حمایت بیش از پیش از بانوان است. باید شرایطی فراهم شود تا بانوی ورزشکار ایرانی بتواند در میدان با اهمیتی مانند بازیهای المپیک افتخار آفرین باشد.

 وی در پایان اظهار داشت: نباید امروز دو و میدانی با سهم بسزایی که در مدال‌های المپیک دارد تنها متکی به یک حامی مالی خاص باشد. پاسداشت حقوق ورزشکاران و رسیدگی به آنها مساوی گسترش ورزش است. باید در هر استان یک مجموعه همچون آفتاب انقلاب داشته باشیم
و اینقدر فاصله ابزاری با دنیا نداشته باشیم تا جامعه ورزش بالاخص دو و میدانی مسیر رو به رشدی داشته باشد و ما احسان حدادی‌ها در این رشته داشته باشیم.

در این دیدار همچنین هاشم صیامی با اشاره به کمبود‌ها و کاستی‌های فدراسیون دو و میدانی توضیح داد: دو و میدانی این پتانسیل را دارد تا سهم بیشتری از مدال‌های المپیک و بازیهای آسیایی داشته باشد، اما متاسفانه ظرف این رشته را کوچک در نظر گرفته‌اند. در صورتی که رسیدگی هرچه بیشتر به این رشته پر مدال افتخارات ماندگاری برای کشورمان رقم خواهد زد.

وی افرود: ما در این رشته باوجود ۱۴۷ مدال رنگارنگ انتظار توجه و نگاه ویژه‌ای داریم و از تمام مسئولان و حامیان مالی که در این مهم ما را همراهی می‌کنند تشکر ویژه‌ای داریم. حامیان مالی همچون شرکت پلیمر که با عشق به این ورزش و بدون نگاه سلیقه‌ای ورزشکاران مارا حمایت می‌کنند.

در این جلسه نمایندگانی از جامعه دو و میدانی ورزشکاران، مربیان و داوران نقطه نظرات خود را بیان کردند و خواستار همراهی و کمک بیش از پیش مسئولین به ورزش پایه و مادر دو و میدانی شدند.