سیاوش سپهوند:ورزشکاران رده‌های سنی پایه به صورت هوشمند رصد می‌شوند/برای حفظ آمادگی ورزشکاران مسابقات متعددی را برگزار خواهیم کرد

مسئول کمیته استعدادیابی و رده‌های سنی پایه در گفت و گو با سایت فدراسیون توضیحاتی را پیرامون برنامه‌های آتی این کمیته بیان کرد.


به گزارش روابط عمومی؛با توجه به اینکه رقاب‌های دو و میدانی نوجوانان قهرمانی آسیا به واسطه شیوع ویروس کرونا لغو و به مهر ماه سال آینده موکول شد سیاوش سپهوند مسئول کمیته‌استعدا‌یابی و رده ‌های سنی پایه فدراسیون در این باره اظهار داشت:متاسفانه با لغو برگزاری مسابقات نوجوانان قهرمانی آسیا برنامه هاو رقابت ‌هایی  که در جهت بالا بردن سطح آمادکی ورزشکاران در نظر داشتیم مقداری تحت الشعاع این موضوع قرار گرفت اما خوشبختانه باید اعلام کنم که ما برای حفظ و بالابردن سطح آمادگی ورزشکاران رده های سنی پایه برنامه ‌های خوبی را پیش بینی کرده ایم.

سپهوند بیان کرد؛ما در اولین قدم در کمیته استعدادیابی و رده‌های سنی پایه یک بانک اطلاعاتی کامل از ورزشکاران،مربیان و عملکرد هیات‌های استانی در بخش رده‌های سنی پایه را ایجاد کرده ایم.

وی افزود؛سعی داریم بعد از لغو برگزاری رقابت‌های نوجوانان قهرمانی آسیا با در نظر گرفتن برگزاری رقابت‌های متعدددر سال ۱۴۰۰ به گونه ای نگذاریم ورزشکاران از مسیر اصلی و روند رو به رشد خود خارج شوند.

سپهوند ادامه داد: ما ورزشکاران رده سنی جوانان را به ۲سطح یک و دو تقسیم کردیم که در حال حاضر این افراد به همرا مربیان خود از فدراسیون حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند.همچنین ورزشکاران رده سنی نوجوانان را نیز به ۳سطح یک،دو و سه تقسم کردیم و کاملا عملکرد آنها را زیر نظر گرفته ایم و اگر تشخیص دهیم ورزشکار نوجوانی به همرا مربی وی هم می‌تواند به لیست دریافت حقوق ماهیانه اضافه شود حتما این کار را انجام خواهیم داد و او را نیز به در یافت کنندگان حقوق اضافه می‌کنیم .

مسئول کمیته استعدادیابی و رد‌ه‌های سنی پایه همچنین گفت:برای پشتوانه سازی در طرح‌های استعدادیابی چالشی را در بین مربیان این رده سنی ایجاد کرده ایم که در طی چند روز آینده به بهترین طرح پیشنهادی یک آقا و یک خانم جایزه نفیسی را اهداء خواهیم کرد و قطعا طرح انتخابی به تصویب کمیته فنی فدراسیون خواهد رسید و حتما آن را اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود از دیگر برنامه‌های ما در کمیته رده‌های سنی پایه برگزاری رقابت‌های رده سنی نونهالان در ۶ منطقه کشور است که قطعا در صورتی که کرونا مشکلی را ایجاد نکند این مسابقات را برگزار و استعداد‌های برتر را شناسایی خواهیم کرد.

سپهوند همچنین اظهار داشت؛خبر خوبی که باید بگویم این است که برای اواین بار طبق تقویم کنفدراسیون دو و میدانی آسیا قرار است در فروردین و خرداد ماه سال آتی رقابت‌های بین المللی رده سنی جوانان و نوجوانان در منطقه آسیای میانه به میزبانی کشور ازبکستان برگزار شود که سعی داریم برای حفظ روحیه و آمادگی ورزشکاران در این رقابت‌ها حضور پیدا کنیم پس بنابر این حتما ورزشکاران می بایستی تمریناتشان را به خوبی ادامه دهند تا بتوانند در این مسابقات بین المللی شرکت و نتایج قابل توجهی را نیز بدست آورند.
رییس هیات دو و میدانی استان لرستان خاطر نشان کرد؛در تلاش هستیم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌های توجیهی سطح علم و آگاهی مربیان فعال رده‌های سنی پایه را افزایش دهیم تا از این طریق به پیشرفت مربیان و ورزشکاران کمک شایانی شود.

سپهوند با اشاره به شرایط سخت و طاقت فرسای کنونی به واسطه شیوع ویروس کرونا افزود؛ما سعی میکنیم در این شرایط هم روند استعدادیابی و رشد رده‌های سنی پایه را دنبال کنیم و ذره ای از اجرای برنامه هایمان کوتاه نخواهیم آمد.

او همچنین با توجه به برگزاری رقابت‌های درون استانی در سراسر کشور از زحمات روسای هیات‌های استانی به واسطه برگزاری رقابت‌های متعدد در رده‌های سنی پایه تقدیر و سپاسگزاری کرد و گفت؛برگزاری رقابت‌های درون استانی کار بسیار خوب و شایسته ای است و کمک بسیار زیادی به ما برای شناخت استعدادها و حفظ آمادگی ورزشکاران خواهد نمود.

سیاوش سپهوند در پایان از زحمات رییس و سرپرست دبیری فدراسیون واعضای هیات رییسه برای توجه بسیار زیاد به مسئله پشتوانه سازی و استعدادیابی در دو و میدانی تشکر و قدر دانی کرد و اظهار داشت؛ما در کمیته استعدادیابی و رده‌های سنی پایه با آغوش باز از همه پیشنهادات،همفکری‌ها و دلسوزی همه عزیزان استقبال می‌کنیم.