داریوش صمیمی؛دو و میدانی چهارمحال بختیاری به دنبال قهرمان پروری است

رییس هیات دو و میدانی استان چهارمحال بختیاری توضیحاتی پیرامون شرایط و برنامه‌های ورزش اول المپیک در این استان بیان کرد.


به گزارش روابط عمومی؛داریوش صمیمی رییس هیات دو و میدانی استان چهار محال و بختیاری پیرامون شرایط ورزش اول المپیک در این استان گفت:تیم‌های دوومیدانی نوجوانان این استان در ۲ گروه آقایان و بانوان آماده حضور در مسابقات رکوردگیری و انتخابی تیم ملی می‌شوند که با توجه به قهرمانی‌های این ورزشکاران در سال‌های گذشته، امید راه‌یابی آنان به اردوی تیم ملی و کسب نشان در رقابت‌هایی آسیایی دور از انتظار نیست.

وی زمان برگزاری مسابقات رکوردگیری و انتخابی تیم ملی دوومیدانی نوجوانان کشور را اوایل بهمن امسال اعلام کرد و افزود: تیم دوومیدانی مردان چهارمحال و بختیاری در رقابت‌های قهرمانی کشور در سال گذشته مقام نخست را از آن خود کرد و تکرار این قهرمانی در مسابقات پیش‌رو، علاوه بر گروه آقایان در بخش بانوان نیز پیش‌بینی می‌شود.

مربی تیم ملی دوومیدانی جوانان تصریح کرد: برترین‌های مسابقات رکوردگیری و انتخابی تیم ملی دوومیدانی نوجوانان کشور به مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا که نیمه بهمن امسال در کویت برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

صمیمی افزود: اسماعیل صالحی، مهشید عادل، محمد عباس رضایی، ابوالفضل مرادی و رزیتا بخشی، پنج ورزشکار نوجوان چهارمحال و بختیاری هستند که هم‌اکنون تمرینات خود را در ماده‌های پرتاب دیسک و دوی استقامت و نیمه استقامت دنبال می‌کنند و شانس بالایی برای کسب نشان در مسابقات کشوری و آسیایی دارند.

رییس هیات دوومیدانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ورزشکاران دوومیدانی کار این استان در رده سنی جوانان نیز توانسته‌اند عناوین برتر رقابت‌هایی جایزه بزرگ تهران و قهرمانی باشگاه‌های کشور را به دست آورند، یادآور شد: صادق صمیمی، علی شیریان، رضا صمیمی و صبا عظیمی از جمله ورزشکاران مدال‌آور دوومیدانی استان در رده جوانان به شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: صادق صمیمی در مسابقات آسیایی هنگ‌کنگ با ثبت رکورد ۶۰ متر و ۷۰ سانتیمتر توانست به نشان نقره دست یابد که با ادامه مدال‌آوری وی در مسابقات داخلی می‌توان به شکست رکورد برداران صمیمی توسط این جوانان بااستعداد در آینده‌ای نزدیک امیدوار بود.
صمیمی در ادامه به پیشرفت‌های ورزش دوومیدانی در بخش بانوان استان هم اشاره کرد و گفت: با برگزاری مسابقات مختلف استانی و اجرای طرح‌های استعدادیابی هم‌اکنون در تمامی رده‌های سنی، دختران دوومیدانی کار مشغول به فعالیت هستند و عناوینی را هم در رقابت‌های کشوری کسب کرده‌اند.

وی از الهه گلمحمدی، ورزشکار ناشنوای استان به‌عنوان یکی دیگر از امیدهای رشته دوومیدانی نام برد و تصریح کرد: گلمحمدی تاکنون در ۲ مرحله موفق به شکست رکورد آسیایی این ماده ورزشی شده است و  می‌تواند در المپیک ناشنوایان جهان برای ایران نشان قهرمانی را به ارمغان بیاورد.

دوومیدانی از رشته‌های ورزشی مدال آور در چهارمحال و بختیاری است و عباس صمیمی شلمزاری، روح‌الله عسگری، سجاد مرادی، امیر مرادی، محمد ارزنده، محمود و محمد صمیمی و روح‌الله امانی از جمله پرافتخارترین دوومیدانی کاران چهارمحال و بختیاری در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بودند