صالحی امیری؛دو و میدانی می‌تواند عامل اصلی جهش ورزش ایران در بازی‌های آسیایی و المپیک باشد/صیامی وفاق و همدلی در دو و میدانی ایجاد کرده است

رییس کمیته ملی المپیک طی حضور در فدراسیون دو و میدانی با مسئولین و اعضاء این فدراسیون دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی؛سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک کشورمان صبح امروز با حضور در محل فدراسیون دو و میدانی با مسئولین و اعضاء این فدراسیون دیدار و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات ورزش اول المپیک در کشورمان قرار گرفت.

در ابتدای این دیدار هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی ضمن عرض خوش‌آمدگویی به رییس کمیته ملی المپیک به جهت حضور در این فدراسیون توضیحاتی را پیرامون اقدامات انجام شده در ۳ماهه اخیر و همچنین برنامه های آتی فدراسیون دو و میدانی بیان کرد.

در ادامه این جلسه علی رضایی سرپرست دبیری فدراسیون با تبیین شرایط اجرایی‌وفنی در دو و میدانی برای رییس کمیته ملی المپیک و هیات همراه ایشان گفت:اردوهای ورزشکاران دو و میدانی برای کسب آمادگی لازم جهت حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک توکیو و رقابت ‌های قهرمانی آسیا در شهرهای داخل کشور همچون تهران،کیش،خرم آباد و...و در کشورهای ترکیه،صربستان و فرانسه را آغاز کرده ایم و با توجه به اینکه ۷۰ مربی و ورزشکار را تحت پوشش قرار داده ایم و به آنها از طریق هیات‌های استانی کمک هزینه ماهیانه پرداخت می‌کنیم تا اردوهای آمادگی خود را به صورت انفرادی برگزار کنند،بسیار امیدواریم که ورزشکارانمان بتوانند سهمیه های المپیک را برای دو و میدانی افزایش دهند و همچنین بتوانند در رقابت‌های بین المللی آتی مدال‌های خوشرنگی را برای ورزش کشور به ارمغان بیاورند.

در ادامه این جلسه حسین رحمتی عضو هیات رییس فدراسیون نیز ضمن اشاره به اینکه برنامه‌های بسیار منظم و دقیقی برای فدراسیون طراحی شده است افزود؛خوشبختانه به‌واسطه اینکه دربحث تامین تجهیزات ورزش دو و میدانی در کشور مشکلات زیادی داریم موفق شدیم با جذب منابع مالی خارج از فدراسیون به مبلغ۲۰میلیارد ریال تجهیزات جدیدی را از کشورهای اروپایی و آسیایی خریداری کنیم که بخش اول این تجهیزات وارد کشور شده و بخش دوم نیز طی چند هفته آینده وارد کشور خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری اردوهای آماده سازی ورزشکاران دو و میدانی در خارج از کشور تصریح کرد؛بیشتر منابع ارزی موردنیاز برای تشکیل این اردوها از طریق منابع مالی خارج از فدراسیون(اسپانسر)تامین شده است

رحمتی گفت:همچنین با توجه به اینکه بیشتر ورزشگاه‌های دو و میدانی در کشور فاقد استانداردهای مورد نظر فدراسیون جهانی است شرایطی ایجاد شده است تا کارشناسان فدراسیون جهانی نیز به وسیله منابع مالی خارج از فدراسیون به کشورمان سفر کنند و اقدام به بازدید و تایید ورزشکاه‌های مورد نظر فدراسیون در سراسر کشور کنند تا ضمن نزدیک شدن به استانداردهای روز بتوانیم گواهینامه‌های فدراسیون جهانی دو و میدانی را در این بخش کسب نماییم.
 

سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک نیز در جمع دست اندرکاران ورزش دو و میدانی اظهار داشت: اطمینان دارم که دو و میدانی آبروی ورزش کشورمان خواهد بود چرا که این رشته تا دل تمام شهرها و‌ روستاها رخنه کرده و می‌تواند از سراسر کشور در تمام ابعاد جوانان مستعد را پوشش دهد.

وی افزود: در میان رشته‌های پایه و پر مدال دو و میدانی تنها امید ما است که قطعا میتواند حق خود را در میادین جهانی مطالبه کند. باید این واقعیت را پذیرفت که اخذ مدال در رشته های تیمی یک افتخار است اما، سهم دو و میدانی در مدال آوری ویژه است و می‌تواند مارا به ایده آل ترین نقطه در ورزش برساند.

او تصریح کرد: ورزشکاران و قهرمانان فرزندان ما هستند و ما تحت هیچ شرایط از حمایت آنها دست بر نخواهیم داشت. هر چقدر هم برای آنها هزینه کنیم باز هم کم است و در صورت فراهم شدن شرایط دوست دارم بالاترین حمایت‌های مالی و معنوی را از آنها داشته باشیم. بالاخص در بخش بانوان با پیشرفت چشم گیری که دختران ما در این سالها داشته اند ما را مجاب کرده‌اند تا در مسیر پیشرفت همراه و حامی آنها باشیم.

صالحی امیری در پایان گفت: همه ما از خانواده ورزش و مدیون ورزش هستیم. هاشم صیامی نیز از کسانی است که از دل همین ورزش است و عمر خود را در ورزش گذاشته است. البته جا که از ایشان تشکر کنم که از زمان حضور، وفاق و همدلی را در رشته دو و میدانی به وجود آورده و همه این جامعه را با خود  همراه کرده است.

لازم به ذکر است در این دیدار؛کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک،پیمان فخری رییس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، مجید کیهانی عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک،محمود عبدالهی میر روابط عمومی کمیته المپیک و حمیدرضا سلامی مدیر تشریفات کمیته المپیک نیز در این دیدار حضور داشتند.