نگاهی به اردونشینان دو و میدانی/ تلاش برای حضور و بهترین عملکرد در آوردگاه المپیک توکیو و قهرمانی آسیا

اردوی آماده‌سازی ورزشکاران دو و میدانی در داخل و خارج از کشور آغاز شده است.


به گزارش روابط عمومی، پس از مدت‌ها تمرینات غیر متمرکز ورزشکاران به علت شیوع ویروس کرونا، بار دیگر دو و میدانی جان تازه‌ای گرفته و ملی پوشان کشورمان اروهای متمرکز خود را در داخل و خارج از کشور آغاز کرده‌اند.

در شرایطی که تابستان سال آتی المپیک توکیو آغاز خواهد شد و در رشته دو و میدانی تاکنون دو سهمیه توسط احسان حدادی در پرتاب دیسک و حسن تفتیان در دو ۱۰۰ متر کسب شده است، ورزشکارانمان با هدف حضور پررنگ و غرور آفرین در آوردگاه پر اهمیت المپیک، اردوهای خود را آغاز و در عین حال تعدادی از ورزشکارانی که شانس کسب حدنصاب ورودی را دارند نیز اردونشین شدند.

بر اساس برنامه ریزی‌های فدراسیون دو و میدانی در حال حاضر ۱۴ ورزشکار در داخل و خارج از کشور در حال پیگیری تمرینات آماده سازی خود هستند.

تعدادی از ورزشکاران مهمان جزیره زیبای کیش شده‌اند. احسان حدادی نایب قهرمان المپیک لندن و نماینده پرتاب دیسک کشورمان در المپیک توکیو مدتی است که تمرینات خود را در جزیره زیبای‌کیش آغاز کرده است. در همین حین چند ورزشکار دیگر نیز؛ مهدی پیرجهان ( دو ۴۰۰ متر با مانع) و میلاد ناصح جهانی ( دونده ۴۰۰ متر) به همراه مربی خود ایوب دادروان و همچنین آرمین شاه‌ملکی (در ماده پیاده‌روی) با مربیگری مهدی محمدی، ژاله کاردان و حسین رسولی ( درپرتاب دیسک) با «جورجوری کولنوچنکو» مربی خود، در این جزیره ‌ روند آماده سازی را برای کسب ورودی المپیک توکیو و حضور پر قدرت در مسابقات آسیایی پیگیری می‌کنند.

کمی پیش تر سجاد هاشمی آهنگری و رضا ملک پور دو دونده ۴۰۰ متر و ۴۰۰متر با مانع کشورمان که از ورزشکاران خوش‌نام و از شانس‌‌های کسب سهمیه المپیک بشمار می‌روند، با هدف بالا رفتن سطح آمادگی و حضور در رقابتهای تدارکاتی اردوی آماده‌سازی خود را در کشور ترکیه آغاز نمودند.

بهنام شیری (نایب قهرمان پرتاب دیسک آسیا و علی فتحی گنجی(رکورد دار پرتاب نیزه جوانان کشور)هم در تهران اردوی آماده سازی خود را زیر نظر هادی سپهرزاد برپا کرده‌اند.

با توجه به شرایط آب و هوایی ایران و وجود فصل سرما در حالی که تمام ورزشکاران در کمپ‌هایی در شهر‌های گرمسیر تمرینات خود را پیگیری می‌کنند، رضا قاسمی (دونده ۱۰۰ و ۲۰۰ متر) و ریحانه مبینی (رکورد دار پرش طول در بخش بانوان) به همراه مربیان خود راهی بوشهر خواهند شد و روند آماده سازی را طی می‌کنند.

فرزانه فصیحی (رکورد دار دو ۶۰ متر بانوان ایران) هم بار دیگر به کشور صربستان سفر کرد تا با تلاش بیش از پیش برای کسب سهمیه در مسابقات پیش رو آماده شود.

حسن تفتیان (رکورددار دو ۱۰۰ متر ) نیز به زودی عازم کشور فرانسه خواهد شد تا با توجه به رقابت سختی که در المپیک توکیو پیش رو خواهد داشت اردوی آماده سازی را در آن کشور پیگیری کند.

لازم به ذکر است؛ به غیر از ورزشکارانی که در موارد بالا به آنها اشاره شد ۷۰ ورزشکار بزرگسال، جوان و نوجوان و مربی نیز در استان‌های خود با نظارت روسای هیات ‌های استانی و با حمایت فدراسیون دو و میدانی مشغول آماده سازی برای حضور موفق در رقابت‌های آتی هستند.

در میان این اردونشینال که در حال حاضر هدفگذاری اصلی خود را میدان المپیک توکیو می‌دانند، احسان حدادی، حسن تفتیان، رضا قاسمی و سجاد هاشمی آهنگری سابقه حضور در المپیک را در کارنامه خود دارند و شایان ذکر است که با افتخار آفرینی احسان حدادی در المپیک ۲۰۱۲ لندن دو و میدانی ایران برای نخستین بار در تاریخ به جمع ورزشهای صاحب مدال در محشر المپیک اضافه شد.

همچنین رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی آسیا اوایل سال آینده برگزار خواهد شد و دو و میدانی ایران با توجه به پتانسیل بسیار خوبی که دارد امیدوار است که بتواند نتایج قابل توجهی را در این مسابقات کسب نماید.