حضور معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در فدراسیون دو و میدانی/رونمایی از تندیس یاد بود فدراسیون

در چارچوب دیدار معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش دکتر مهدی علی‌نژاد با حضور در فدراسیون دو و میدانی حضور یافت و با مسئولین آن دیدار و گفت و گو کرد.


🔹به گزارش روابط عمومی؛در این دیدار که بیش از ۴ ساعت به طول انجامید ابتدا هاشم صیامی در سخنانی ضمن تشکر و قدر دانی از دکتر مهدی علی‌نژاد به واسطه توجه ویژه به ورزش پایه و پر مدال دو و میدانی پیرامون عملکرد در بیش از سه ماهه گذشته فدراسیون توضیحاتی را برای معاون وزیر ورژش ارائه نمود.

🔹صیامی همچنین با اشاره به پتانسیل بالای ورزشکاران دو و میدانی برای کسب سهمیه المپیک بیان کرد:اردوهای آماده سازی ورزشکاران در داخل و خارج از کشور در حال برگزاری است و ما بسیار امیدواریم که بتوانیم تعداد سهمیه‌های دو و میدانی را در بازیهای المپیک توکیو افزایش دهیم.

🔹در ادامه این دیدار علی رضایی سرپرست دبیری فدراسیون نیز اظهار داشت:
بعد از حضور در فدراسیون بلافاصله کمیته‌های‌های تخصصی را راه‌اندازی کردیم که خوشبختانه بسیار فعال هستند.

🔹وی افزود:در گام بعدی سیستم اتوماسیون هیات‌های استانی را ایجاد کردیم که بسیار از مشکلات اداری ما را برای مکاتبه با استانهای سراسر کشور از بین برده است.

🔹برگزاری اردوهای متمرکز و غیر متمرکز قهرمانان دو و میدانی در (جزیره کیش،بوشهر،تهران،صربستان،ترکیه،فرانسه و آمریکا و همچنین ساماندهی ورزشکاران و مربیان تیم‌های ملی و پرداخت کمک هزینه به ۷۰ نفر جهت برگزاری اردوهای استانی با نظارت روسای هیات‌‌ها از دیگر مواردی بود که سرپرست دبیری فدراسیون به آن اشاره کرد.

🔹رضایی همچنین اظهار داشت:سفرهای استانی را جهت رفع مشکلات هیات‌ها و جذب منابع مالی آغاز کرده‌ایم و تقویم مسابقاتی و آموزشی سه ماهه پایانی سال ۹۹ را نیز اعلام نموده و اقداماتی را جهت جذب اسپانسر مالی برای ۶۰ ورزشکاران دو و میدانی به وسیله چاپ بولتن ‌های اقتصادی انجام دادیم.

🔹رضایی در پایان به خرید تجهیزات تخصصی دو و میدانی توسط فدراسیون با منابع مالی بخش خصوصی اشاره نمود و گفت:این تجهیزات وارد کشور شده و در گمرک است و انشا الله به زودی ترخیص شده و به تمامی استانهای سراسر کشور ارسال خواهیم نمود.

🔹دکتر مهدی علی‌نژاد نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت بسیار بالای ورزش دو و میدانی گفت:دو و میدانی برای مجموعه ورزش کشور رشته ورزشی بسیار مهمی است اگر دو و میدانی خوب شکل بگیرد کل ورزش کشور پیشرفت خواهد کرد.

🔹وی افزود:با ضوابطی که در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ایجاد کرده ایم بودجه فدراسیون‌ها بر اساس عملکرد و مدال آوری به آنها پرداخت خواهد شد.

🔹او ادامه داد:وزارت‌ورزش و کمیته ملی المپیک برای پرداخت بودجه به فدراسیون‌ها مبنا ایجاد کرده‌اند که بسیار کار مهمی برای ورزش بوده است.

🔹معاون وزیر ورزش همچنین افزود:اگر دو و میدانی بتواند عملکردش را کیفی تر کند قطعا توجهات بیشتری به آن خواهد شد.
🔹دکترمهدی علی‌نژاد تصریح کرد:یکی از نکات بسیار مهم تامین منابع مالی ازخارج فدراسیون است که می‌تواند تاثیر بسزایی در عملکرد مجموعه دو و میدانی داشته باشد.همچنین پرورش مربی خوب از دیگر دلایل پیشرفت در این رشته خواهد بود.

🔹وی همچنین با اشاره به اینکه تعداد دو و میدانی کاران رو به کاهش است بیان کرد:سومین دلیل پیشرفت این ورزش استعدادیابی صحیح است که می‌تواند جهش بزرگی را در دو و میدانی ایجاد کند،برای همین منظور افرادی را در استان‌ها بعنوان استعدایاب تربیت کنید تا بتوانند افراد واجد شرایط را شناسایی و معرفی نمایند.

🔹علی‌نژاد در پایان با اشاره به اهمیت وجود ارتباطات بین المللی خواهان ایجاد رابطه بیشتر مسئولین فدراسیون با ارکان فدراسیون جهانی دو و میدانی شد.

🔹در این دیدار همچنین از تندیس یادبود فدراسیون دو و میدانی توسط معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان رونمایی شد و این تندیس از طرف هاشم صیامی رییس فدراسیون به وی اهداء شد.

🔹تندیس یابود فدراسیون دو و میدانی طرحی متشکل از مواد مختلف رشته اول المپیک دارد که نمادهای کشور عزیزمان (میدان آزادی و برج میلاد)به همرا مشخصات فدراسیون شامل نام فارسی،نام لاتین و سال تاسیس را در خود جای داده است.

🔹همچنین پرتاب دیسک بعنوان سمبل المپیک باستان و با توجه به اینکه دو و میدانی ایران توانسته توسط احسان حدادی قهرمان خوش نام و نشان کشورمان در این ماده مدال بازیهای المپیک ۲۰۱۲را کسب کند در قسمت بالای این تندیس قرار گرفته است.