ثبت بلندترین رکورد پرش ارتفاع داخل سالن زنان جهان پس از نه سال/سوتج رکورد مسابقات داخل سالن استراوا را جا به جا کرد

یاروسلاوا موهاچیک موفق شد بلندترین پرش در ماده پرش ارتفاع داخل سالن زنان را پس از نه سال به نام خود ثبت کند و تینا سوتج نیز حد نصاب مسابقات داخل سالن تور قاره ای استراوا (گالا )را جا به جا کرد.


به گزارش روابط عمومی؛در پی برگزاری رقابت های دو و میدانی در کشورهای مختلف، یاروسلاوا موهاچیک پرنده نوزده ساله اوکراینی و دارنده مدال نقره جهان، در تور داخل سالن کشوراسلواکی با پرش ۲.۰۶ متری خود نه تنها بهترین نتیجه سال را به ثبت رساند بلکه موفق شد بلندترین پرش در قسمت زنان طی نُه سال گذشته را به نام خود ثبت کند.

آخرین پرش بلند داخل سالن در قسمت زنان به سال ۲۰۰۶ بر می گردد که توسط کاجسا برکویست با ۲.۰۸ متر به ثبت رسید و به عنوان رکورد جهانی داخل سالن پرش با نیزه زنان شناخته شد.

در دیگر مسابقات و در تور داخل سالن استراوا در کشور چک، تینا سوتج، رکورددار پرش با نیزه زنان اسلوونی با پرش ۴.۷۰ متری، رکورد این مسابقات را شکست و در جایگاه نخست قرار گرفت.

پس از وی رومانا مالاکووا و آمالی سوابیکووا پرندگان کشور جمهوری چک با ۴.۴۳ و ۴.۳۵ متر به ترتیب در جایگاههای دوم و سوم قرار گرفتند.

در مسابقات تور داخل سالن سطح نقره ای ایستف برلین در آلمان نیز دو نتیجه برتر سال در قسمت زنان به ثبت رسید.

کریستینا کلمونس، دارنده مدال نقره ۶۰ متر با مانع جهان در سال ۲۰۱۸، با زمان ۷.۸۳ ثانیه بهترین نتیجه سال این ماده را از آن خود کرد. پس از وی نایدن ویسر هلندی و نورولوتا نظیری از فنلاند با ۷.۹۰ و ۷.۹۱ ثانیه به ترتیب نایب قهرمان و سوم شدند. ملایکه میهامبو نیز در ماده پرش طول با اضافه کردن ۲ سانتی متر به پرش مونا نیکولس که ۱۳ روز پیش به عنوان بهترین نتیجه سال این ماده در داخل سالن به ثبت رسید، با رکورد ۶.۷۷ متر ضمن دستیابی به عنوان قهرمانی عنوان بهترین نتیجه سال را از نیکولس ربود و از آن خود کرد.

پس از وی مارینا بک رومانچوک اوکراینی در رقابتی نزدیک با میهامبو در نهایت با ۶.۶۴ متر نایب قهرمان شد و تالیا بروکس آمریکایی با ۶.۴۹ متر در جایگاه سوم رقابت ها ایستاد.