رکورد جهانی ۱۵۰۰ متر داخل سالن زنان شکسته شد/ثبت حد نصاب جدید جهانی ۴۰۰ متر داخل سالن دختران زیر ۲۰ سال

رقابت‌های دو و میدانی داخل سالن در کشورهای مختلف برگزار و حدنصاب‌های قابل توجهی نیز بدست آمد.

به گزارش روابط عمومی؛در مسابقات تور داخل سالن جهان سطح‌طلایی در فرانسه، گوداف تسگای اتیوپیایی و دارنده مدال برنز جهان موفق شد با ثبت زمان ۳:۵۳.۰۹ دقیقه ضمن دستیابی به عنوان نخست، رکورد جهانی این ماده در قسمت زنان را جا به جا کند. رکورد این ماده پیش از این با ۳:۵۵.۱۷ دقیقه در اختیار هموطن این دونده، گنزبه دیبابا بود که در ۱ فوریه ۲۰۱۴ به ثبت رسید. 

 

در دیگر رقابت ها و در مسابقات داخل سالن کالج آمریکا، آتینگ‌ مو دونده ۱۸ ساله آمریکایی با زمان ۵۰.۵۲ ثانیه رکورد ۴۰۰ متر داخل سالن زنان زیر ۲۰ سال جهان را که پیش از این با ۵۰.۸۲ ثانیه در اختیار قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن، سانیا ریچاردز راس (۱۳ مارس ۲۰۰۴) بود بهبود بخشید و به نام خود ثبت کرد.

 

در مسابقات داخل سالن و در تور قاره ای لوین فرانسه، جاکوب اینگبریگستن توانست با زمان ۳:۳۱.۸۰ دقیقه رکورد ۱۵۰۰ متر داخل سالن مردان اروپا را جا به جا کند و به مقام قهرمانی دست یابد. این رکورد پیش از این با ۳:۳۳.۳۲ دقیقه متعلق به آندرس ماموئل دیاس اسپانیایی بود که ۲۴ فوریه ۱۹۹۹ به ثبت رسید. 

پس از وی مارسین لواندووسکی از لهستان که در مسابقات قهرمانی داخل سالن اروپا ۲۰۱۹ در گلاسکو اینگبریگستن را شکست داده بود با اختلاف و با ۳:۳۶.۸۳ دقیقه نایب قهرمان شد و محمد کتیر اسپانیایی نیز با ۳:۳۶.۸۹ دقیقه در جایگاه سوم ایستاد. 

 

در تور قاره ای جهانی سطح نقره در روئن فرانسه، آرماند دوپلانتیس با پرش ۶.۰۳ متری خود ضمن دستیابی به عنوان نخست، عنوان بهترین نتیجه سال پرش با نیزه داخل سالن مردان را به نام خود حفظ کرد و ریناد لاولینی فرانسوی با ۵.۹۳ متر به مقام نایب قهرمانی رسید. 

در قسمت زنان این ماده که در آمریکا برگزار شد، سندی موریس آمریکایی و قهرمان داخل سالن جهان با ۴.۸۸ متر بهترین نتیجه سال این ماده در بخش زنان را به نام خود ثبت کرد. در پرش طول مردان نیز، مارکوییس دندی از آمریکا با ۸.۲۱ متر در جایگاه نخست قرار گرفت و بهترین نتیجه سال این ماده در داخل سالن مردان را به خود اختصاص داد.