مجمع عمومی استان سمنان برگزارشد/صیامی: سمنان می‌تواند نمایندگان شایسته‌ای در تیم ملی داشته باشد

مجمع عمومی و سالیانه هیات دو و میدانی استان سمنان در محل اداره ورزش و جوانان این استان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی، مجمع عمومی و سالیانه استان سمنان امروز (سه‌شنبه) با حضور هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی، محسن برزگر محمدی مشاور عالی فدراسیون، مصطفی مرادی مدیر کل ورزش و جوانان استان، علی نصیری گرجی و یاسر خورشیدی ریس و دبیر هیات دو و میدانی استان وهمچنین دیگر اعضاء مجمع برگزار شد.

در  این جلسه ابتدا رییس و دبیر هیات گزارشی از عملکرد سالهای  ۹۸ و ۹۹ ارائه و در ادامه روسای هیات های شهرستانی  نیز مسائلی را در خصوص معضلات و مشکلات شهرستانها در امر رشد و توسعه ورزش و دو ومیدانی و همچنین کمبود اماکن و امکانات تخصصی دو و میدانی مطرح کردند.  

بحث نیاز به منابع و حمایت مالی، و در
اختیار داشتن پیست دو و میدانی، ساخت سالن سرپروشیده دو و میدانی، استعداد پروری و حضور ورزشکاران استان در تیم های ملی از دیگر موارد مورد طرح در این نشست بود.

در ادامه جلسه هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی اظهار داشت: استان سمنان با توجه به پتانسیل های موجود می‌تواند نمایندگان شایسته ای در تیم ملی دو و میدانی داشته باشد.سمنان از موقعیت جغرافیایی خوبی در کشور برخورار است و می‌توان گفت با توجه به مرکزیت در کشور می‌تواند ورزشکاران را خوبی را پرورش و روانه تیم های ملی کند.

صیامی افزود: با توجه به در پیش بودن رقابتهای نوجوانان آسیا و جوانان جهان در سال آینده، برگزاری لیگ پایه به طور جدی یکی از اولویت های ما است. امیدواریم هیات دو و میدانی استان سمنان نیز با تعاملی خوب با آموزش و پرورش در خلال برگزاری مسابقات آموزشگاهی  استعدادها و ستاره های خوبی را شناسایی و در رشد و شکوفایی آنها تاثیرگذار باشد.

صیامی ضمن اشاره به اهمیت نقش اداره ورزش و جوانان این استان و تاکید بر فراهم نمودن امکان تمرین برای ورزشکاران دو و میدانی بیان کرد: از مدیر کل ورزش و جوانان استان می‌خواهم، تا اقدامات لازم را جهت تخصیص پیست دو  و میدانی رو باز به هیات دو و میدانی بعمل آورند،تا ورزشکاران بتوانند با فراغ بال تمرینات آماده سازی را در استان خود پیگیری کنند. ضمن اینکه برگزاری دوره های مربیگری و داوری در محل پیست دو و میدانی می‌تواند به افزایش سطح علمی و تعداد مربیان نیز کمک شایانی داشته باشد.  

وی افزود: هیات دو و میدانی بعنوان پایگاه ورزش پایه و مادر در استان بسیار در روند رشد تمامی ورزشکاران در کلیه رشته ها موثر خواهد بود. امیدوارم مدیر کل محترم ضمن تزریق کمک های مالی، در تعامل با دیگر مسئولان استان به زودی زمینی را برای ساخت سالن سرپوشیده دو ومیدانی در اختیار هیات قرار دهد. تا ضمن ایجاد یک پایگاه قهرمان پروری و محل تمرینی برای ورزشکاران دو و میدانی، سمنان بتواند در امر میزبانی مسابقات نیز فعال باشد.