سومین دوره المپیاد استعداد های برتر ورزش کشوربا شیوه جدید برگزار خواهد شد

مهدی مبینی؛ با تجربه کسب شده از دوره های گذشته ، پروژه ملی ورزش کشور در جهت توسعه ورزش قهرمانی با ضریب خطا کمتر و با حفظ پروتکل های بهداشتی در دستور کار حوزه ورزش قهرمانی قرار می گیرد.


به گزارش روابط عمومی،اولین جلسه ستاد سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور با حضور مهدی مبینی مدیرکل دفتر توسعه آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان،در خصوص چگونگی برگزاری این المپیاد در سال آینده برگزارشد.

در این جلسه در خصوص بازنگری اساسنامه و شیوه نامه اجرایی آن ، تشکیل دبیرخانه ، زمان برگزاری ، پیش بینی اعتبارات مالی ، نحوه برگزاری رقابت‌ها با محوریت آیین نامه فدراسیونهای منتخب در المپیاد ، تشکیل کارگروه های تخصصی در بدنه ستاد المپیاد، تعیین استان‌های میزبان‌ با توجه به آسیب شناسی دوره های قبل و زیر ساخت های ورزشی این استان‌ها، تشکیل ستادهای تخصصی در فدراسیونها و استانهای میزبان،گزارش فنی و اجرایی از دو دوره گذشته المپیاد، تدوین کارنمای المپیاد در دستور کار جلسه قرار گرفت و مقرر گردید نشست های بعدی این ستاد با حضور نمایندگان فدراسیون های پزشکی ورزشی و دانش آموزی برگزار و پیگیری گردد.

مهدی مبینی مدیرکل دفتر توسعه آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه این جلسه نسبت به اهمیت برگزاری سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش در سطح کشور اظهار داشت ؛ می بایست با همدلی و وحدت کامل در توسعه ورزش قهرمانی گام های مثبت و اصولی برداشت و در همین زمینه المپیاد فرصت مناسبی برای شکوفایی استعدادهای بالقوه کشور فراهم خواهد ساخت.
 
وی افزود:ستاد المپیاد با محوریت سیاست گذاری و ناظر بر یک ساختار واقع بینانه و همچنین با کمترین ضریب خطا با توان کاملا فنی فدراسیونهای ورزشی منتخب ،بزرگترین پروژه ملی ورزش کشور را در سال آینده پی ریزی و دنبال خواهد نمود.


مقرر است سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر با حضور ۲۷ فدراسیون در ۲ بخش دختران وپسران باهمکاری وزارت آموزش وپرورش(۷ رشته ورزشی) به اجرا درآید.

گفتنی است، باتوجه به شرایط وجود ویروس کرونا در سال آینده، تا پایان اردیبهشت ماه(۱۴۰۰) تعدادرشته های ورزشی حاضر در این المپیاد نهایی و اعلام خواهد شد.