حسن تفتیان: آرامش به دو و میدانی بازگشته است

رکورددار دو ۱۰۰ متر ایران در جلسه نشست مطبوعاتی فدراسیون دو و میدانی گفت: آرامش به دوومیدانی برگشته است و خیلی خوشحالم که چنین شرایطی را تجربه می‌کنیم.


🔹به گزارش روابط عمومی،حسن تفتیان در این نشست خبری اظهار  داشت: یک ثبات نسبی ایجاد شده و کارهای اصولی هم در حال انجام است.برگزاری مسابقات، نیاز ورزشکاران است و قطعاً کمک زیادی به آنها می‌کند. همچنین توجه به ستاره‌ها یک اصل است و اگر از آنها حمایت نکنیم، دوومیدانی را حمایت نکرده‌ایم.

🔹وی درباره میزبانی مسابقات جام امام رضا (ع) و لزوم قبول این میزبانی تصریح کرد: ما با برگزاری این رویداد به ده‌ها ورزشکار داخلی کمک کرده‌ایم. همچنین حضور ورزشکاران خارجی بسیار قابل توجه است. شخصاً دوست داشتم احسان حدادی هم در مشهد حضور پیدا می‌کرد، اما برنامه‌ریزی‌اش به گونه‌ای دیگر بود. به هر حال حضور ورزشکاران سطح بالا مثل حدادی و دیگر قهرمانان مطرح بین‌المللی در رقابت‌هایی که به میزبانی کشورمان برگزار می‌شود بسیار اثربخش است و اهمیت مسابقات را نیز بالاتر می‌برد.

🔹ملی‌پوش دوومیدانی تصریح کرد: قدم‌ها در دوومیدانی باید یک به یک برداشته شود و نمی‌توان یک شبه این راه طولانی را طی کرد. متأسفانه دوومیدانی خالی از ورزشکار شده است و باید برای پر کردن این کاستی تلاش کرد.

🔹تفتیان درباره بحث فعالیتش در حرفه‌های دیگر گفت: با توجه به حجم اردوها و مسابقات نشد که به پیشنهادات مختلف پاسخ بدهم. هدفم این بود که در مسابقات مختلف شرکت کنم تا آماده شوم. به هر حال قول می‌دهم تا قبل از المپیک هیچ کار دیگری انجام ندهم.

🔹نماینده دو سرعت ایران در المپیک توکیو درباره اردوی خارج از کشور خود اظهار داشت: واقعاً اینگونه نیست که بخواهم به خارج از کشور بروم. در ایران راحتم، اما چیزی که وجود دارد بحث امکانات است که واقعاً قابل قیاس نیست. چیزی که در فرانسه برای من وجود دارد، بحث مربی و همچنین امکاناتی همچون مسابقه دادن و حریفان تمرینی است. اینها باعث پیشرفت می‌شوند. مربی‌ام گفت که در دو سه ماه نمی‌تواند مرا به سطحی بالاتر ببرد، بر همین اساس زمان‌های بیشتری در فرانسه هستم.

🔹ملی‌پوش دوومیدانی در پایان عنوان کرد: بعد از مسابقات جام امام رضا (ع)، اردوی فرانسه را خواهم داشت و در هشت مسابقه بین‌المللی در اروپا شرکت می‌کنم. روند آماده‌سازی من تا المپیک ادامه دارد.