فتحی: تکرار میادین تدارکاتی آینده روشنی برای دو و میدانی رقم خواهد زد/ برخی رکورد‌ها در سطح بازیهای آسیایی بود

سرپرست تیم منتخب دو و میدانی در رقابتهای بین‌المللی ترکیه اظهار داشت: بهتر است در رشته رکوردی مانند دو و میدانی ورزشکاران مسابقات تدارکاتی و برون مرزی پی در پی را تجربه کنند.

سرپرست تیم‌این در این رقابتها در خصوص عملکرد رکورددار پرش طول در بخش بانوان توضیح داد: ریحانه مبینی پرنده خوش آتیه و تلاشگر ما رقابت بسیار سنگینی داشت و خوشبختانه به غیر از پرش اول همه پرش‌های خود را بالاتر از ۶ متر ثبت کرد و ثابت کرد که دیگر ثبت حدنصاب‌های بالاتر از ۶ متر برای وی قطعی است و به زودی خواهد توانست ۶.۵۰ مار را به ثبت برساند. 

 

وی افزود: حمیدرضا کیا نیز در پرش سه‌گام نزدیک به رکورد شخصی خودش که رکورد ملی نیز هست پرید.

 

وی ادامه داد: در پرش ارتفاع قنبرزاده بعد از مدتها ۲.۲۲ متر را به ثبت  رساند و به نظر میرسد به زودی بازهم به رکورد ملی خواهد رسید. 

 

فتحی در خصوص حذف نماینده پرش با نیزه بانوان از دور مسابقات گفت: در رابطه با خانم مهسا میرزا طبیبی تلاش بسیاری انجام شد که نیزه به همراه ورزشکار به ترکیه منتقل شود، اما با توجه به شرایط ویژه‌ای که وجود داشت ما دو مسیر پروازی داشتیم و به هر ترتیب این امکان فراهم نشد، نیزه ای هم که در ترکیه در اختیار ایشان قرار گرفت با نیزه شخصی اش متفاوت بود و باعث شد با سه خطای پی در پی از دور مسابقات حذف شود.

 

وی در خصوص حضور انفرادی فائزه آشورپور توضیح داد: در ۱۰۰ متر با مانع با توجه به استارت لیستی که از قبل به کشور ما اعلام شده بود ورزشکاران دیگری نیز حضور داشتند که متاسفانه در استارت مسابقات حاضر نشدند و فائزه آشور پور به تنهایی در این ماده شرکت کرد. 

 

وی اظهار داشت: به طور کلی این مسابقات صرفا جنبه تدارکاتی داشت و یک فرصت برای کسب ورودی المپیک بود، اما اگر چنین اعزام هایی بیشتر تکرار شود، ورزشکاران می‌توانند بادیدن میادین و رقابتهای بیشتر به سطح آمادگی بالاتری برسند و حتی در مصاف‌های پی در پی رکورد‌های ملی را ارتقاء دهند و آینده روشنی برای دو و میدانی ایران رقم بزنند. ضمن اینکه در این مسابقه رکوردها قابل قبول بود، این مطلب را من در مقایسه با رکوردهای بازیهای آسیایی اعلام  میکنم و قابل استناد است. 

 

در نهایت سپاسگزاریم از مسئولین فدراسیون که با وجود تمام مشکلات موجود در دوران‌ شیوع ویروس کرونا تمام تلاش خود را کردند تا این تیم با حداکثر نفرات اعزام شود و ورزشکاران یک میدان و رقابت دیگر را پشت سر بگذارند.