قهرمانی استال و وتر در اولین تورقاره ای سطح طلایی (کانتیننتال تور) سال ۲۰۲۰

اولین تور قاره ای سطح طلایی درسال۲۰۲۰ شب گذشته در تورکو فنلاند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی؛اولین تور قاره ای سطح طلایی شب گذشته در تورکو فنلاند برگزار شد که در پی آن و در مهم ترین رقابت ها یوهانس وتر آلمانی، قهرمان جهان در سال۲۰۱۷ با عملکردی فوق العاده موفق شد نیزه را۹۱.۴۹ متر پرتاب کند تا ضمن دست یافتن به عنوان قهرمانی رکورد مسابقات تور قاره ای را جا به جا کند و بهترین رکورد این ماده در سال جاری را به خود اختصاص دهد. پس از وی هموطن او، آندریاس هافمن، دارنده مدال نقره اروپا با۸۵.۲۴ متر به عنوان نایب قهرمانی رسید و گاتیس کاکس از لتونی با۸۲.۶۵ متر در جایگاه سوم ایستاد. 

در دیگر رقابت های جذاب شب گذشته و در پرتاب دیسک دنیل استال سوئدی با رکورد۶۹.۲۳ متر قهرمان و آندریوس گودزیوس لیتوانیایی و قهرمان جهان در سال۲۰۱۷، با۶۶.۳۹ متر نایب قهرمان شد. کریستجان چه از اسلونی نیز با۶۶.۰۷ متر به جایگاه سومی بسنده کرد. 

در۱۰۰ متر با مانع زنان نیز بهترین رکورد سال به دست آمد؛ نادین ویسر هلندی با زمان۱۲.۶۸ ثانیه ضمن دست یابی به مقام نخست بهترین عملکرد و رکورد این ماده در سال جاری را ثبت نمود و موفق شد سریع ترین رکورد خود پس از مسابقات قهرمانی جهان سال گذشته را ثبت کند. پس از وی لومینوسا بوگلیوگو از ایتالیا با زمان۱۲.۷۹ ثانیه دوم و لوکا کوزاک از مجارستان با۱۲.۸۳ ثانیه سوم شدند. 

در بخش مردان این ماده و در۱۱۰ متر با مانع، آندرو پوزی انگلیسی قهرمان داخل سالن جهان در حالیکه با شکستن رکورد این مسابقات فاصله ای نداشت با۱۳.۱۷ثانیه به قهرمانی رسید تا دومین زمان سریع تاریخ رقابت های خود را به ثبت برساند. پس از وی ویلهم بلوسین از فرانسه با۱۳.۳۸ثانیه نایب قهرمان شد و دیوید کینگ انگلیسی نیز با۱۳.۵۷ ثانیه در جایگاه سوم این رقابت ها ایستاد.