وارهلم دومین زمان سریع ۴۰۰ متر با مانع جهان را ثبت کرد/دوپلانتیس باز هم بهترین نتیجه سال را بدست آورد

دومین مرحله لیگ الماس در سال ۲۰۲۰ روز گذشته در در استکهلم سوئد برگزار شد.

دومین مرحله  لیگ الماس در سال ۲۰۲۰ روز گذشته در در استکهلم سوئد برگزار شد که در پی آن و در مهم ترین رقابت ها، کارستن وارهلم نروژی با زمان استثنایی ۴۶.۸۷ ثانیه موفق شد ضمن دستیابی به عنوان قهرمانی، دومین زمان سریع این ماده در جهان را به نام خود ثبت کند. پس از وی ویلفرید هاپیو فرانسوی با زمان ۴۹.۱۴ ثانیه نایب قهرمان شد و هموطنش لودوی ویلیانت با ۴۹.۱۸ ثانیه به مقام سوم رسید. 

در دیگر رقابت های مهم این مرحله از لیگ الماس و در پرش با نیزه مردان آرماندو دوپلانتیس سوئدی با پرش ۶.۰۱ سانتی متری قهرمان شد و بهترین نتیجه سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داد. وی در ادامه پرش های خود مانع ۶.۱۵ متری را که یک سانتی متر بهتر از رکورد سرگی بوبکا است هدف گرفته بود که موفق به عبور از آن نشد. پس از وی بن برودرز آلمانی با ۵.۷۳ متر و سم کندریکس آمریکایی با ۵.۵۳ متر به ترتیب دوم و سوم شدند. 

در ادامه و در ماده ۱۵۰۰ متر، تیموتی چریوت کنیایی این بار نیز عنوان قهرمانی لیگ الماس را از آن خود کرد؛ وی با زمان ۳:۳۰.۲۵ دقیقه به این عنوان دست یافت و جاکوب اینگبریگستن نروژی با ۳:۳۰.۷۴ دقیقه نایب قهرمان شد و استوارت مکسوین از استرالیا با ۳:۳۱.۴۸ دقیقه در جایگاه سوم ایستاد. 

در قسمت بانوان این ماده نیز لورا موییر بهترین نتیجه سال را با زمان ۳:۵۷.۸۶ دقیقه به نام خود ثبت کرد. لارا وایتمن باحد نصاب  ۴:۰۱.۶۲ دقیقه به نایب قهرمانی رسید و ملیسا براینت با زمان ۴:۰۱.۸۱ دقیقه سوم شد. گفتنی است هلن اوبیری قهرمان۵۰۰۰ متر جهان که تا دورهای آخر مسابقه دوم بود به دلیل ناتوانی شدید از ادامه مسابقه بازماند. 

در پرتاب دیسک مردان دنیل استال قهرمان جهان دوازدهمین پیروزی خود را رقم زد. وی با ۶۹.۱۷ متر قهرمان و هموطنش سیمون پترسن با ۶۷.۷۲ متر نایب قهرمان شدند. آندریوس گودزیوس لیتوانیایی نیز با ۶۶.۸۰ متر سوم شد. 

در پرش ارتفاع بانوان مقام های قهرمانی و نایب قهرمانی به دو پرنده از اوکراین رسید. یاروسلاوا ماهوچیک با ۲ متر و یولیا لوچنکو با ۱.۹۸ متر به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان شدند. نیکولا مکدرموت استرالیایی با ۱.۹۳ متر در جایگاه سوم این رقابت ها ایستاد. 

بدین ترتیب دومین مرحله لیگ الماس سال ۲۰۲۰ با ثبت ۴ نتیجه برتر سال به پایان رسید.