وارهلم رکورد ۴۰ ساله مسابقات ایستف را جا به جا کرد

کارستن وارهلم در مسابقات تور قاره ای سطح نقره ای با نام «ایستف ISTAF» در برلین موفق شد با زمان ۴۷.۰۸ ثانیه رکورد ۴۰ ساله ماده ۴۰۰ متر با مانع این رقابت هارا بهبود ببخشد.

به گزارش روابط عمومی؛کارستن وارهلم در مسابقات تور قاره ای سطح نقره ای با نام «ایستف  ISTAF» در برلین موفق شد با زمان ۴۷.۰۸ ثانیه رکورد ۴۰ ساله ماده ۴۰۰ متر با مانع این مسابقات را که پیش از این با ۴۷.۱۷ ثانیه (۸ سپتامبر ۱۹۸۰) در اختیار اسطوره جهان ادوین موزز بود جا به جا کرده و ضمن دستیابی به عنوان قهرمانی نهمین زمان سریع این ماده در تاریخ را نیز به نام خود ثبت کند. پس از وی راسموس مگی از استونی با ۴۹.۲۲ ثانیه نایب قهرمان و دیوید کندزیه‌را از آمریکا با ۵۰.۲۸ ثانیه سوم شدند.

در دیگر رقابت ها و در ۱۵۰۰ متر زنان، لورا موییر انگلیسی با زمان ۳:۵۷.۴۰ دقیقه قهرمان شد او با این حدنصاب توانست بهترین نتیجه سال این ماده را به نام خود ثبت کند و رکورد مسابقات ایستف را (که ۳:۵۸.۴۳ دقیقه بود) نیز بهبود ببخشد. پس از وی هموطنش لارا وایتمن با ۴:۰۰.۰۹ دقیقه به مقام نایب قهرمانی رسید و جسیکا هال از استرالیا با ۴:۰۰.۴۲ دقیقه در جایگاه سوم قرار گرفت و رکورد اقیانوسيه را شکست.

در پرش سه گام مردان کریستین تیلر از آمریکا با ۱۷.۵۷ متر با غلبه بر مکس هب آلمانی و قهرمان اروپا به مقام نخست دست یافت. هب با ۱۷.۱۷ متر دوم و جسپر هلشترم از سوئد با ۱۶.۶۵ متر سوم شدند.

در ۳۰۰۰ متر با مانع زنان هیوین کینگ عنوان قهرمانی را از چیپکوئچ قهرمان و رکورددار جهان ربود و با ۹:۰۶.۱۴ دقیقه در صدر قرار گرفت. بئاتریس چپکوئچ با ۹:۱۰.۰۷ دقیقه نایب قهرمان شد و ماروسا میسماس از اسلونی با ۹:۲۰.۶۸ دقیقه در جایگاه سوم رقابت‌ها ایستاد و رکورد ملی کشورش در این ماده را نیز جا به جا کرد.

پرش با نیزه مردان باز هم با قهرمانی آرماند دوپلانتیس همراه بود. این پرنده سوئدی با پرش ۵.۹۱ متری به مقام نخست رسید و پیوتر لیسک لهستانی با ۵.۸۲ متر نایب قهرمان و تیاگو براز برزیلی نیز با ۵.۸۲ متر سوم ‌شد؛ گفتنی است سم کندریکس پرنده آمریکایی با ۵.۵۷ متر در جایگاه ششم رقابت‌ها ایستاد. اما در پرتاب دیسک آندریوس گودزیوس به نوار قهرمانی‌های استال پایان داد؛ این پرتابگر لیتوانیایی با ۶۶.۷۲ متر قهرمان شد و دنیل استال سوئدی با ۶۵.۸۹ متر پس از ۱۵ قهرمانی متوالی به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. کریستجان چه از اسلوونی نیز با ۶۵.۸۸ متر به جایگاه سوم بسنده کرد.

در دیگر رقابت‌های جذاب شب گذشته و در پرتاب نیزه یوهانس وتر آلمانی با پرتاب ۸۷.۲۶ متری بار دیگر عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. پس از وی آندرین ماردیر از مولداوی با ۸۲.۶۱ متر دوم و مارسین کروکوفسکی از لهستان با ۸۲.۳۱ متر سوم شدند.

در ۱۰۰ متر زنان دافنه شیپرز از هلند با ۱۱.۲۶ ثانیه در جایگاه نخست ایستاد، ماری خوسه تالو از ساحل عاج با ۱۱.۳۸ ثانیه نایب قهرمان و کریستال آووآه از انگلستان با ۱۱.۴۴ ثانیه سوم شدند. در قسمت مردان این ماده نیز آرتور سیسی از ساحل عاج با ۱۰.۱۰ ثانیه به قهرمانی رسید. دنیز آلماس از آلمان با ۱۰.۲۵ ثانیه نایب قهرمان شد و لامونت مارسل جاکوبز با ۱۰.۲۶ ثانیه به جایگاه سوم دست یافت.

همچنین در پرش طول زنان مارینا بخ-رومانچوک از اوکراین با ۶.۸۷ متر قهرمانی را از آن خود کرد، مالاییکا میهامبو از آلمان نیز با ۶.۷۷ متر نایب قهرمان و جازمین سایرز انگلیسی با ۶.۶۷ متر سوم شدند.

مرحله بعدی تور قاره ای امروز و فردا در سطح طلایی در زاگرب برگزار خواهد شد.