تجدید انتخابات فدراسیون دو و میدانی پس از شکست کرونا

سرپرست فدراسیون دوومیدانی درباره تاریخ تجدید مجمع انتخاباتی این فدراسیون گفت: در حال حاضر که شرایط مهیا نیست اما بعد از پشت‌سر گذاشتن و شکست ویروس کرونا،انتخابات را برگزار خواهیم کرد.

نوزدهم اسفندماه سال گذشته مجمع انتخاباتی فدراسیون دو و میدانی پس از پایان دوران ریاست «مجید کیهانی» بر این فدراسیون برگزار شد. «مهدی علی‌نژاد» معاون وزیر ورزش و جوانان آن انتخابات را به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای مجمع لغو و مقرر شد انتخابات تجدید شود.

پس از این اتفاق؛ «مهدی مبینی» از سوی وزارت ورزش و جوانان به عنوان سرپرست جدید  فدراسیون منصوب شد و از خدمات «ایرج عرب» که نزدیک به 6 ماه سکان هدایت این فدراسیون را بر عهده داشت قدردانی به عمل آمد.

مبینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تجدید انتخابات به معنی طی شدن تمامی مراحل از همان اول است. به طور حتم پس از دستور مقامات عالی وزارت ورزش نسبت به فراهم کردن مقدمات انتخابات اقدام و ثبت نام از متقاضیان را آغاز خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: آزمون انتخابات برای متقاضیان کسب ریاست فدراسیون آزمونی دشوار است. برهمین اساس امیدوارم نامزدها از هم اکنون با تهیه برنامه‌های لازم خود را برای شرکت در این رقابت آماده کنند.

هفته گذشته برنامه مسابقات گزینشی المپیک توکیو از سوی اتحادیه بین‌المللی فدراسیون‌های دو و میدانی اعلام شد. همچنین فدراسیون بین‌المللی دو و میدانی نیز زمان برگزاری مسابقات قهرمانی جهان را اعلام کرد.

سرپرست جدید فدراسیون دو و میدانی درباره برنامه این فدراسیون برای شرکت ورزشکاران در این 2 رقابت مهم نیز گفت: حرکت ما برای آماده‌سازی و شرکت ورزشکاران در مسابقات مهم گزینشی و قهرمانی جهان منطبق بر تقویم مسابقات بین‌المللی خواهد بود.

وی افزود: از این رو تقویم مسابقات برای ارسال به هیات‌های استانی آماده شده و بزودی در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا  چنانچه برنامه و پیشنهادی به منظور آماده‌سازی ورزشکاران بومی خود دارند آن را به فدراسیون ارائه کنند.

مبینی یادآور شد: با توجه به تعویق مسابقات جهانی دو و میدانی و برگزاری آن در سال ۱۴۰۱ به طور حتم اولویت نخست شرکت در مسابقات گزینشی المپیک است. این رقابت‌ها از آذرماه سال جاری به صورت متناوب آغاز و تیرماه سال آینده به پایان می‌رسد و مدعیان می‌توانند در آن کسب سهیمه کنند.

وی اضافه کرد: همانطور که می‌دانید «مهدی پیرجهان» اولین شانس ما پس از «احسان حدادی» و «حسن تفتیان» برای کسب سهیمه المپیک توکیو است. این ورزشکار در شرایط کرونایی تمرینات بدنسازی خود را با برنامه‌ای که مربی در اختیارش قرار داده، انجام می‌دهد.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت: سایر ملی‌پوشان و مدعیان نیز همین شرایط را دارند. به عنوان مثال «حسین رسولی» و «بهنام شیری» پس از عادی‌تر شدن شرایط از بلاروس به ایران بازگشته و تمرینات خود را در داخل کشور دنبال خواهند کرد. «کیوان قنبرزاده» نیز به تازگی از اردوی آماده‌سازی در مسکو به ایران بازگشته است و تمریناتش را در ایران آغاز کرده است. این در حالی است که از سایر ملی‌پوشان و مدعیان کسب سهیمه المپیک نیز خواسته‌ایم اینگونه عمل کنند. علاوه بر این تاکید کردیم همه ورزشکاران باید به پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا به دقت عمل کرده و مراقب سلامتی خود و خانواده خود باشند.

شرایط حدادی روز به روز بهتر می‌شود

سرپرست جدید فدراسیون دو و میدانی گفت: با حدادی در تماس هستم او هرچند کرونا را شکست داده اما به دستور پزشکان فعلا باید همچنان استراحت کند.

به گفته وی حدادی برای شروع تمرینات لحظه شماری می‌کند اما هیچ عجله‌ای نداریم و از او درخواست کردیم پس از دستور پزشکان تمرینات آماده‌سازی را از سر بگیرد تا از بروز اتفاق جدید جلوگیری کنیم.