رقابتهای دو و میدانی قهرمانی بزرگسالان کشور گرامیداشت زنده یاد ابراهیم نوح نژاد؛

قهرمانی تیم آذربایجان شرقی در بخش آقایان + نتایج کامل

مسابقات دو و میدانی قهرمانی بزرگسالان کشور گرامیداشت زنده یاد ابراهیم نوح نژاد با قهرمانی تیم آذربایجان شرقی در بخش آقایان و جابجایی دو رکورد ملی در رده سنی نوجوانان و جوانان به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی، این رقابتها از صبح روز گذشته (شنبه) به میزبانی شهر اراک و با حضور 170 ورزشکار از 32 تیم از سراسر کشور آغاز شد و ورزشکاران در ۲۳ ماده به مصاف یکدیگر رفتند.

در روز نخست (شنبه) ورزشکاران درمواد 20 کیلومتر پیاده روی، 110 متر با مانع، 100 متر، پرش سه گام پرتاب نیزه، 400 متر، پرش با نیزه، پرتاب دیسک، 1500 متر، 5000 متر و 4 در 100 متر امدادی با یکدیگر به رقابت پرداختند و با توجه به اینکه این میدان یکی از فرصت‌های اصلی آنها برای دستیابی به سهمیه المپیک توکیو به شمار می‌رفت، تمام تلاش خود را برای دستیابی به حدنصاب های بازیهای المپیک به کار گرفتند، که در پایان ارشیا مصدقی موفق شد رکورد ملی ماده پرش با نیزه را در رده های سنی نوجوانان و جوانان ( که با ۴.۷۰متر متعلق به خودش بود) ارتقاء دهد.

در ماده 400 متر نیز سجاد هاشمی آهنگری در مصافی دیدنی با رقیبان خود تنها یک صدم ثانیه تا برابری با رکورد ملی این ماده فاصله داشت.

در ادامه و در روز دوم (امروز- یکشنبه) ورزشکاران در حالی به کار خود ادامه دادند که بارندگی شدید در شهراراک لحظاتی موجب توقف در برگزاری مسابقات شد. به همین دلیل پرندگان ارتفاع به سختی توانستند کار خود را به پایان برسانند و از انتخاب موانع بالاتر باز مانند. دو 200 متر نیز با لحظاتی تاخیر برگزار شد تا شرایط برای دوندگان این ماده کمی بهتر شود.

دوندگان نیمه استقامت و استقامتی نیز در مواد 800، 1500 و 3000 متر با مانع رقابتی تنگانگ و شانه‌به شانه را تجربه کردند.

در پایان نیز تیم آذربایجان شرقی کاپ قهرمانی را از آن خود کرد و تیم های همدان و گلستان به ترتیب دوم و سوم شدند.

این مسابقات طی روزهای ۴و۵ خرداد ماه در بخش بانوان نیز برگزار خواهد شد.

برای مشاهده نتایج تکمیلی این رقابتها به فایل زیر مراجعه نمایید؛