پایان کار نمایندگان دوومیدانی ایران در ترکیه با کسب ۹مدال دو ورودی جهانی جوانان و یک رکوردشکنی

کار تیم منتخب دوومیدانی ایران در مسابقات ترکیه با رقابت در روز سوم به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی،، تیم منتخب دوومیدانی ایران طی سه روز در مسابقات ترکیه به رقابت با ورزشکاران دیگر پرداخت و امروز، ۱۶ خرداد  با کسب ۹مدال دو ورودی مسابقات جهانی جوانان و یک رکورد شکنی ملی به کار خود را در این رقابت‌ها پایان داد.

 

در روز پایانی بنیامین یوسفی در ماده دوی ۲۰۰ متر زمان ۲۱.۴۲ ثانیه را ثبت کرد و موفق به کسب ورودی مسابقات قهرمانی جوانان جهان نشد. 

 

سجاد هاشمی و مریم محبی در فینال ماده دوی ۴۰۰ متر مسابقه دادند که هاشمی با ثبت زمان ۴۶.۳۳ ثانیه در جایگاه دوم مردان  ایستاد و محبی با زمان ۵۵.۸۴ ثانیه ضمن ارتقا رکورد شخصی خود، در بخش زنان سوم شد. 

 

ریحانه مبینی، رکورار پرش طول زنان ایران در فینال این ماده رکورد ۶.۲۳ متر را ثبت کرد و قهرمان شد. 

کیوان قنبرزاده نیز در ماده پرش ارتفاع حدنصاب ۲.۲۰ متر را به ثبت رساند و اول شد. 

 

تیم منتخب کشورمان در جریان این مسابقات دو سهمیه ورودی جوانان جهان را کسب کردند؛ مهلا محروقی در پرتاب دیسک به عنوان اولین زن ایرانی و دانیال بی‌باک در ماده ۴۰۰ متر بامانع هردو ضمن کسب جایگاه سوم این مسابقات سهیمه حضور در قهرمانی جهان را بدست آوردند.

 

شاهین مهردلان در ماده پرتاب وزنه رکورد ملی ایران را پس از ۱۰ سال شکست. رکورد سابق این ماده با حد نصاب ۲۰.۰۵ متر توسط امین‌نیکفر در سال ۹۰ ثبت شده بود و مهردلان توانست با پرتابی به طول ۲۰.۲۳ متر رکوردشکنی کند. در این ماده همچنین محمدرضا طیبی دیگر پرتابگر کشورمان با رکورد 19.65متر نیز مقام سوم را کسب کرد.

فرزانه فصیحی نیز در روز نخست برگزاری این مسابقات با ثبت زمان 11.66 قهرمان ماده 100 متر شد.

 

همچنین ورزشکاران دو و میدانی کشورمان توانستند در این رقابت‌ها ۴مدال طلا،یک مدال نقره و ۴مدال برنز را کسب نمایند. 

 

بنیامین یوسفی، سجاد هاشمی آهنگری، دانیال بی‌باک، امیر مقدمی، کیوان قنبرزاده، شاهین مهردلان، محمدرضا طیبی، رضا ملک‌پور، مرتضی ناظمی، فرزانه فصیحی، مهلا محروقی، مریم محبی، ریحانه مبینی و سارینا ساعدی  ورزشکاران اعزامی به مسابقات ترکیه هستند.

 

علی رضایی، دبیر کل فدراسیون دوومیدانی،زهرا نبی‌زاده، حمید ابراهیم‌نژاد و سیاوش سپهوند نیز به عنوان کادر فنی به این رقابت‌ها اعزام شده‌اند.