مسئول کمیته روستایی و عشایری بیان کرد؛

نصیری:اولین دوره رقابت‌های دو و میدانی روستائیان و عشایر کشور گرامیداشت شهید سید محمد میر دوستی برگزار خواهد شد

پیمان نصیری گفت:با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط فدراسیون دو و میدانی با همکاری شرکت مس سرچشمه اولین دوره رقابت‌های دو و میدانی روستائیان و عشایر کشور گرامیداشت شهید سید محمد میر دوستی را برگزار خواهیم کرد.


پیمان نصیری مسئول کمیته روستایی‌و عشایری در گفت‌وگو با سایت فدراسیون دو و میدانی اظهار داشت:این کمیته در نظر دارد با توجه به سیاست‌های فدراسیون که رشد،اشاعه و همچنین شناخت استعداهای ورزش اول المپیک در میان تمامی اقشار جامعه است، بر آن شدیم تا اولین دوره رقابت‌های دو و میدانی روستائیان و عشایر قهرمانی کشور گرامیداشت شهید سید محمد میر دوستی را برگزار کنیم و نفرات برتر آن را برای حمایت و پس از آن رسیدن به تیم‌های ملی به فدراسیون معرفی کنیم.

وی افزود: به همین جهت با حمایت رییس فدراسیون و رایزنی‌های صورت گرفته با شرکت مس سرچشمه که قول مساعد برای حمایت کامل از برگزاری این رویداد را داده‌ است مرحله نهایی این مسابقات را در شهر سرچشمه استان کرمان برگزار خواهیم کرد.

مسئول کمیته روستایی و عشایری ادامه داد،جا دارد از آقای حسنی مسئول تربیت بدنی کارکنان شرکت مس سرچشمه تشکر و قدر دانی نمایم که با توجه به سیاست‌های این شرکت که همیشه حامی و کنار دست‌اندرکاران ورزش کشور بوده‌اند این بار نیز از برگزاری این مسابقات به صورت ویژه‌استقبال کردند و میزبانی مرحله اصلی و نهایی این مسابقات را بر عهده گرفتند.
 
نصیری اظهار داشت،این رقابت‌ها با توجه به امکانات و تجهیزات موجود در استا‌ن‌هاو روستاهای سراسر کشور با همکاری و حمایت فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها در مواده؛۱۰۰متر،پرش طول،۱۵۰۰متر،پرتاب نیزه و پرتاب وزنه برگزار خواهد شد.

دبیر هیات دو و میدانی استان کرمان خاطر نشان کرد،مرحله نخست این رویداد به صورت استانی برگزار می‌شود و پس از مشخص شدن نفرات برتر مرحله نهایی آن تابستان امسال به میزبانی شرکت مس سرچشمه در استان کرمان برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد،ورزشکارانی که سابقه شرکت در رقابت‌های قهرمانی کشور را دارند مجوز شرکت در این مسابقات را ندارند تا به این واسطه بتوانیم انگیزه لازم برای شرکت روستائیان و عشایر عزیز کشورمان را برای شرکت در آن فراهم کنیم و به صورت کامل و همه‌جانبه‌ای به شناخت استعداد‌ها از میان آن‌ها بپردازیم .

پیمان نصیری تصریح کرد،در نظر داریم پس از مشخص شدن نفرات برتر مرحله نهایی این رقابت‌ها با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با فدراسیون ورزش روستایی و عشایری داریم، تعدادی از این افراد را برای حضور در اردو تیم‌های ملی و همچنین در غالب یک تیم باشگاهی جهت شرکت در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور امسال آماده‌کنیم تا از این طریق نیز توانسته باشیم انگیزه حضور روستائیان و عشایر کشور را برای فعالیت در ورزش دو و میدانی بالا ببریم.