تجلیل کمیته ملی المپیک از ۴ بانوی رکورد شکن دوومیدانی‌/ سکه تمام بهار آزادی پاداش فدراسیون به رکوردشکنان

کمیته ملی المپیک و فدراسیون دو و میدانی امروز در مراسمی از چهار بانوی دوومیدانی‌کار کشورمان تجلیل کردند.

به گزارش روابط عمومی، کمیته ملی المپیک و فدراسیون صبح امروز (چهارشنبه) در مراسمی، از چهار بانوی دوومیدانی کاری که در رقابتهای قهرمانی باشگاهای کشور و مسابقات جایزه بزرگ رکورد ملی (رده سنی بزرگسالان) را بهبود بخشیدند  به همراه مربیان آنها تجلیل و هدایی را به آنها اهداء کردند.

در این مراسم که در کمیته ملی المپیک با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته و مهدی مبینی سرپرست فدراسیون برگزار شد، هر یک از رکورد شکنان ملی از سوی کمیته ملی المپیک مبلغ ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ريال و از سوی فدراسیون دو و میدانی یک سکه تمام بهار آزادی دریافت کردند. 

همچنین هر یک از مربیان آنها از سوی کمیته ملی المپیک مبلغ ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ريال و از سوی فدراسیون دو و میدانی مبالغ و ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ و ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ريال دریافت کردند. 

مهین فرهادی زاد معاون امور بانوان وزارت ورزش، سعید فائقی معاون اسبق سازمان تربیت‌بدنی، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی نیز در مراسم حضور داشتند.

این تجلیل از چهار بانوی رکورد شکن دو و میدانی؛ مهسا میرزا طبیبی در پرش با نیزه، ریحانه مبینی در پرش طول، ریحانه آرانی و زهرا عرب رستمی در پرتاب چکش صورت گرفت. محمد محسن ربانی، کاوه موسوی، جمشید بختیاری و حسن بادپی نیز بعنوان مربیان مورد تجلیل قرار گرفتند. 

در ادامه این مراسم مهدی مبینی گفت: با حمایت‌های صورت گرفته مسابقات جایزه بزرگ و دو مرحله از رقابتهای قهرمانی باشگاههای کشور را برگزار کردیم. با حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان به ۴۲ ورزشکار کمک مالی داشتیم. و قرار است دو ماه حقوق نیز در یکی دو روز آینده به حساب ۳۵ مربی واریز شود.

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم، عنوان کرد: کمیسیون‌های ما یک وظیفه دارند و آن حمایت از قهرمانان است. دوومیدانی پر مدال‌ترین رشته ماست و این نشان می‌دهد اگر روی این رشته سرمایه‌گذاری شود می‌تواند جایگاه ایران را تغییر دهد. دوومیدانی جزو امیدهای اصلی ما در آسیا، المپیک و بازیهای آسیایی است. باید زنان را باور کنیم که آنها می‌توانند سکوها را فتح کنند.

وی افزود: نکته دیگر اینکه سند راهبردی توسعه ورزش ایران در حال تدوین است. هدف این است ما باید سندی از توسعه ورزش زنان داشته باشیم. به جای شعار باید حضور زنان را پررنگ کنیم. اگر دختران و زنان ما در رویدادهای مختلف از نظر کمی برابر مردان باشند دنیا متوجه می‌شود هیچ گونه مانعی برای ورود زنان به ورزش وجود ندارد. زنان مایه اعتبار ایران هستند.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به توجه ویژه به ورزش زنان، گفت: هدف گذاری ما این است توازن کمی و کیفی دختران و پسران را در دو رویداد بعدی المپیک و سه رویداد بعدی بازیهای آسیایی داشته باشیم. برنامه، سرمایه‌گذاری و آموزش مستمر می‌تواند ما را به اهداف‌مان برساند. ما به دوومیدانی توجه ویژه داریم. ما ۷۵ درصد بودجه فدراسیون را در شرایط سخت تخصیص دادیم. کمک‌های ویژه‌ای را در نیمسال دوم به این فدراسیون اختصاص خواهیم داد.