مسئول کمیته استعداد یابی و رده های پایه فدراسیون دو و میدانی گفت:

بزرگ ترین کاروان تاریخ دو و میدانی راهی ازبکستان خواهد شد/ کارگاه ضد دوپینگ با همت دکتر اردیبهشت برگزار می‌شود

مسئول کمیته استعداد یابی و رده‌های پایه فدراسیون دو و میدانی اظهار داشت؛ به همت و تلاش دکتر اشکان اردیبهشت مسئول کمیته پزشکی فدراسیون یک کارگاه آموزشی مبارزه با دوپینگ برای تیم ملی نوجوانان و جوانان اعزامی به مسابقات آسیای میانه برگزار خواهد شد.


سیاوش سپهوند در گفت‌وگو با سایت فدراسیون دو و میدانی گفت: شناسایی افراد نخبه نوجوانان وجوانان و همچنین ساماندهی مربیان رده‌های پایه اولین اقدام فدراسیون در بخش رده‌های پایه بود. از دیگر اقدامات فدراسیون نیز در این مسیراعزام به مسابقات بین‌المللی ترکیه و رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان در کشور کنیا بود.

‎وی افزود: به طور  کل توانستیم جوانان خوبی را شناسایی و برای تیم ملی رده بزرگسالان در آینده پشتوانه سازی کنیم.
 بیش از ۷۰ ورزشکار نوجوان و جوان در سراسر کشور شناسایی شده‌اند که با همفکری دکتر رحمتی در بخش خصوصی حمایت می‌شوند.

سپهوند افزود: همچنین بعد از مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان کشور که به میزبانی شهرکرد برگزار شد برخی از ورزشکارانی که عملکرد خوبی داشتند را به صورت مستقیم برای حضور در اولین دوره رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی آسیای میانه به اردوی تیم ملی دعوت کردیم و تعدادی دیگر با برگزاری یک رکوردگیری برای حضور در این تیم گزینش شدند و در این مسیر سعی کردیم  یک روند تخصصی و علمی برای منتخبین طی شود.

مسئول کمیته استعدادیابی و رده‌های سنی پایه ادامه داد،با توجه به روند طی شده بزرگترین کاروان تاریخ دو و میدانی کشورمان در رده‌های سنی پایه ۵مهرماه جهت حضور در اولین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیای میانه که طی روزهای۶تا ۸ماه جاری به میزبانی کشور ازبکستان برگزار می‌شود به این کشور اعزام خواهند شد.

سیاوش سپهوند گفت:با تلاش دکتراشکان اردیبهشت مسئول کمیته پزشکی فدراسیون بحث مبارزه با دوپینگ و ورزش پاک در رده های پایه را در دستور کار قرار دادیم که مقرر شد تیم‌منتخب نوجوانان و جوانان پیش از اعزام در روز دوشنبه هفته آتی در یک کارگاه یک روزه حاضر و آگاه سازی برای آنها و مربیانشان نسبت به مواد ممنوعه انجام شود.

وی در پایان تاکید کرد:از هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی،علی رضایی دبیرکل فدراسیون و تمامی روسای هیات‌های دو و میدانی سراسر کشور بواسطه توجه خاص و ویژه نسبت به رده‌های سنی پایه صمیمانه تشکر و قدر دانی می‌نمایم.