جواد صغادی: استعدادهای خوبی در پرش‌ها داریم/باید تمرینات ورزشکاران مورد آنالیز قرار بگیرد

عضو کمیته پرش‌ها در جلسه کمیته اختصاصی این ماده گفت: استعدادهای خوبی در پرش‌ها در ایران داریم که باید از آنها حمایت کنیم.


جواد صغادی در نشست کمیته تخصصی پرش‌ها اظهار داشت:‌ شاید در حال حاضر وضعیت پرندگان کشورمان در حدی نباشد که امید به کسب مدال در بازیهای آسیایی داشته باشیم، اما وضعیت نا امید کننده ای هم نیست و استعدادهای خوبی داریم که به ما یادآوری میگنند که حتما پرش‌ها باید از سوی فدراسیون مورد حمایت قرار بگیرد. با سرمایه گذاری بر روی این استعدادها می توانیم در سالهای پیش رو به ایستادن روی سکو های آسیا فکر کنیم.

وی ادامه داد: اصراری برای برگزاری اردوهای خارجی وجود ندارد و می توان با برگزاری اردوهای داخلی با کیفیت استعدادها را به خوبی پرورش داد و از آنها حمایت کرد. ضمن اینکه باید در نظر داشت حضور در مسابقات مختلف در خارج از کشور نیز میتواند برای ورزشکاران ایجاد انگیزه کند .

صغادی اظهار داشت: سه فاکتور مهم در تمرینات ورزشکاران  وجود دارد که باید سعی کنیم مربیان را به در نظر گرفتن این فاکتورها مجاب کنیم. تکنیک، آمادگی بدنی و امادگی روحی و ذهنی فاکتورهای بسیار مهم است که باید به آنها توجه داشت. همچنین فاکتور قدرت واکنش نیز بسیار مهم است اما بسیار زمان خواهد برد تا برای یک ورزشکار نهادینه شود و باید ترتیبی اتخاذ شود تا این فاکتور نیز از سوی مربیان تقویت شود.

وی در پایان پیشنهاد کرد: بهتر است با فیلمبرداری از تمرینات برخی از ورزشکاران تصویر برداری شود و شرایط تمرینات آنها در کمیته های تخصصی و فنی مورد بررسی و آنالیز کمیته های فنی قرار بگیرند. ضمنا ترکیب نوع تمرینها نیز از نکات مهمی است که  قطعا  باعث پیشرفت ورزشکار خواهد شد و باید مربیان به آن توجه داشته باشند.