برگزاری جلسه کمیته استعدادیابی و رده‌های سنی پایه/منتخبین برای حضور در اردو مشخص شدند

نشست کمیته استعدادیابی و رده‌های سنی پایه برگزار شد و در پایان تصمیمات لازم جهت دعوت از ورزشکاران نوجوانان و جوانان برای حضور در اردوهای تیم ملی اتخاذ شد.


به گزارش روابط عمومی،جلسه کمیته استعدادیابی و زده‌های سنی پایه فدراسیون دو و میدانی با حضور هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی،علیرضایی دبیر کل فدراسیون،پریسا بهزادی نایب رییس امور بانوان،حمیدرضا فردین پور مدیر تیم‌های ملی،فرامرز روستایی فر مشاور رییس فدراسیون،سیاوش سپهوند مسئول کمیته استعدادیابی و رده‌های سنی پایه برگزار شد.

در این جلسه با نظر همه اعضاء
تصمیمات لازم جهت دعوت از ورزشکاران نوجوانان و جوانان برای حضور در اردو آماده سازی تیم‌های ملی اتخاذ شد.

بر همین اساس از ۳۵ورزشکار نوجوان دختر و پسر و همچنین از ۳۵ ورزشکار جوان دختر و پسر که امسال نتایج قابل توجهی را در مسابقات مختلف به ثبت رسانده‌اند و شرایط سنی آنها مناسب حضور در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا و همچنین قهرمانی جوانان جهان است برای حضور در اردو آماده سازی تیم ملی که در شهر سیرجان استان کرمان برگزار خواهد شد دعوت بعمل آمد.

حمیدرضا فردین پور در همین رابطه در گفت‌وگو با سایت فدراسیون گفت:ما از نزدیک به ۷۰ورزشکار دختر و پسر نوجوان و جوان برای حضور در اردو آماده سازی تیم ملی دعوت بعمل آورده‌ایم که البته حضور همگی آنها به همراه مربیانشان بستگی به شرایط اردو و ظرفیت‌های ایجاد شده توسط میزبان دارد.

وی افزود:در جریان برگزاری اولین اردو آماده‌سازی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان کشورمان بیشتر تاکید ما بر روی ایجاد هماهنگی‌های لازم و برگزاری کلاس‌های تغذیه،دوپینگ،روانشناسی،استفاده از تجربیات قهرمانان برجسته و پیشکسوت،استفاده صحیح از فضای مجازی،و بحث پیرامون مسائل رفتاری و اخلاقی ورزشکاران نوجوان و جوان خواهد بود.

فردین پور ادامه داد،پس از پایان اردو نیز مباحث مهمی که در طول اردو در قالب کلاس‌های آموزشی عنوان خواهد شد را به صورت کارگاه‌های وبیناری و حتی حضوری در استان‌های محل زندگی ورزشکاران نوجوان و جوان ادامه خواهیم داد زیرا معتقدیم چنین کارهایی می‌تواند به آینده زندگی ورزشی و فردی قهرمانان رده‌های سنی پایه دو و میدانی کشورمان کمک شایانی نماید.

مدیر تیم‌های ملی دو و میدانی اضافه کرد؛ملاک برای دعوت از ورزشکاران در این اردو شرایط سنی آنها به منظور شرکت در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا که اواخر امسال به میزبانی کشور کویت و همچنین قهرمانی جوانان جهان است که سال آینده برگزار می‌شود خواهد بود.

حمیدرضا فردین‌پور در پایان خاطر نشان کرد؛از ورزشکاران نونهال به دلیل اینکه هنوز مسابقات منطقه‌ای این رده سنی به پایان نرسیده است برای حضور در اردو دعوت نکردیم مگر از نونهالی که حد نصاب‌های بسیار قابل توجهی را در مسابقات امسال ثبت کرده و شرایط ویژه‌ای را داشته باشد،اما قطعا پس از اتمام مسابقات منطقه‌ای نونهالان یک رقابت کشوری برگزار خواهد شد و پس از آن است که پیرامون دعوت از ورزشکاران رده سنی نونهالان به اردو تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.