معرفی کتاب

انتشار کتاب «علم سرعت هنر دو سرعت » توسط فدراسیون دو و میدانی/ نگاه جدید بخش آموزش فدراسیون به بحث‌های آکادمیک

کتاب «علم سرعت هنر دو سرعت» در خصوص هنر بهتر دویدن به خصوص در دوهای سرعت، توسط فدراسیون دو و میدانی منتشر شد.


به گزارش روابط عمومی، کتاب (علم سرعت هنر دو سرعت) نوشته “تام تلز-(مربی کارل لوئیز و از مشاهیر ورزش دو و میدانی)کارل لوئیز قهرمان اسبق و خوش نام و نشان دوهای سرعت(دارنده ۹مدال طلا و یک مدال نقره المپیک)کریستوفر جی. آرلانو استاد یار گروه بهداشت و عملکرد انسانی دانشگاه هوستون و متخصص در بیومکانیک و انژی شناسی،به ترجمه و تدوین حمیدرضا فردین‌پور رکورد دار اسبق ماده ۴۰۰متر مانع کشور و عضو تیم ملی،حسین‌علی سلطانی پژوهش‌گر و مدرس دانشگاه،همچنین جواد صغادی مربی و مدرس برجسته دو و میدانی کشورمان با هدف رشد و ارتقاء سطح علمی ورزش دو و میدانی به خصوص در دوهای سرعت و به همت فدراسیون به چاپ‌رسید.

این کتاب بیش از پیش به نکات تکمیل کننده دو‌های سرعت و هنر بهتر دویدن در رشته‌های سرعتی اشاره نموده است.

در مقدمه این کتاب بسیار با ارزش که در شمار پر فروش ترین کتاب‌های ورزشی در اروپا و آمریکا به شمار می‌رود آمده است،سرعت تقریبا در همه ورزش‌های رقابتی اهمیت دارد،اگر قصد دارید سریعتر بدوید باید تکنیک خود را درست کنید و اصول علمی فیزیک و حرکت شناسی یعنی مهندسی بدن انسان در حرکت او مبنا قرار گیرد.

همچنین کارل لوئیز قهرمان افسانه‌ای دو و میدانی از تجربیات خود در این کتاب گفته:هر ورزشکاری نمی‌تواند سرعت داشته باشد اما می‌تواند سریعتر بدود،باید در تمرین خود تداوم داشته باشید و پیوسته تکنیک دویدن خود را بهبود ببخشید تا سریعتر بدوید.

هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی نیز در پیشگفتار کتاب توضیحاتی در خصوص برنامه‌های این فدراسیون در مسیر رشد و ارتقاء دانش مربیان داخلی ارائه نموده است که در این راستا ترجمه کتاب‌های تخصصی و به روز دنیا را بعنوان یکی از عوامل موثر بیان نموده است.

رییس فدراسیون دو و میدانی کشورمان در بخش دیگری از پیشگفتار، محتویات این کتاب را برای همه ورزشکاران صرف نظر از سن و جنسیت قابل استفاده  دانسته که می‌تواند در هرورزشی که به سرعت نیاز دارد اعمال شود.

صیامی ابراز امیدواری کرده است که این کتاب می‌تواند برای مربیان،ورزشکاران و کسانی که به عنوان کاربران دانش،اساتید دانشگاه،دانشجویان و دانش پژوهان به ویژه دو و میدانی کاران در مواد سرعتی و همچنین رشته‌های مختلف ورزشی مفید فایده باشد.

گفتنی است،این کتاب بعنوان یکی از تازه‌ترین متون منتشر شده سرآغاز جدیدی جهت ارتقاء سطح علمی تمرینات آکادمیک در دو و میدانی به خصوص دوهای سرعت است.

لازم به ذکر است،کمیته آموزش فدراسیون دو و میدانی در راستای رشد و توسعه این رشته المپیکی، نسبت به تدوین و ترجمه آثار موثق و علمی در رشته پایه و مادر (دو و میدانی) اقدامات موثری خواهد داشت.