برگزاری اولین جشنواره ی دو ومیدانی کودکان در استان فارس

این جشنواره که در روز جمعه هشتم بهمن‌ماه در مجموعه ی ورزشی حافظیه برگزار شد با مشارکت صد و پنجاه نفر از کودکان دختر شش تا ده ساله همراه بود.


به گزارش روابط عمومی،روح الله نجمی رییس هیات دو ومیدانی استان فارس هدف از برگزاری این رویداد  که با هماهنگی کمیته های کودکان و استعدادیابی هیأت بود  را آشنایی کودکان و والدین با مهارت های بنیادی و اجرای بازیهای هدفمند در ارتقا سواد حرکتی و همچنین شناخته شدن دو ومیدانی به عنوان ورزش مادر دانسته و گفت در نظر داریم تا این رویداد را به صورت ماهانه و در تمامی شهرستان های استان فارس در دو بخش دختران و پسران برگزار نماییم تا از این طریق لذت و فواید رشته ی زیبای دو ومیدانی را به عموم معرفی کنیم.

نحمی افزود: موضوع کیدز اتلتیک (دو ومیدانی کودکان ) نگرشی نوین در دو ومیدانی روز دنیاست که چند سالی است از سوی فدراسیون جهانی دو و میدانی مورد توجه قرار گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه برای توسعه ی ورزش هر کشور  در هر دو بخش همگانی و قهرمانی نیاز به توسعه ی دو رشته ی دو ومیدانی و ژیمناستیک هست در حالی که در کشور ما بدون توجه به این موضوع کودکان از سنین پایه بدون توجه به این اصل مهم و اساسی وارد سایر رشته‌های ورزشی می شوند و همین موضوع موجب کاهش علاقه ی کودکان به ورزش و عدم ماندگاری آنها در ورزش برای سالهای آینده  زندگی شان میگردد.