دیدار هاشم صیامی با رییس فدراسیون جهانی دو و میدانی

صیامی: نیاز به برگزاری آموزش مربیان زیر نظر مربیان سطح اول دنیا داریم

رییس فدراسیون دو و میدانی در حاشیه برگزاری مسابقات داخل سالن قهرمانی جهان با سبایتین کو دیدار و پیرامون مسائل مختلف گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی، هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی کشورمان در حاشیه برگزاری رقابت‌های دو و میدانی داخل سالن قهرمانی جهان که در کشور صربستان در جریان است،با سباستین کو رییس فدراسیون جهانی دو و میدانی دیدار و پیرامون مسائل مختلف به خصوص وضعیت ورزش اول المپیک در کشورمان بحث و تبادل نظر داشت.

 

صیامی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست با اشاره به کمبودها و شرایط فعلی ورزش دو ‌و میدانی ایران خواستار کمک و حمایت ویژه فدراسیون جهانی از این رشته پر مدال شد.

 

وی اظهار داشت: در حوزه آموزش نیز نیاز به اعزام‌ مدرسین سطح اول دنیا جهت آموزش به مربیان داخلی به خصوص در بخش بانوان داریم که امیدواریم در کوتاهترین زمان این اتفاق نیز صورت پذیرد و‌چند مدرس و مربی خوب و شناخته شده دو و میدانی در دوها،پرش‌ها و‌پرتاب‌ها به جمهوری اسلامی ایران برای آموزش به مربیان ایرانی سفر کنند که سباستین کو خطاب به رییس فدراسیون کشورمان در این باره قول مساعد داد تا هر چه زودتر مدرسین سطح اول دنیا جهت آموزش مربیان به کشورمان بیایند.

 

صیامی ادامه داد: خوشبختانه در طی چند سال اخیر در حوزه ساخت پیست‌های دو و میدانی در ایران اقدامات بسیار خوب و ارزشمندی انجام شده است،اما متاسفانه به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه در بحث تامین تجهیزات تخصصی دو و میدانی با مشکلاتی مواجه هستیم که از شما در خواست داریم تا برای تامین این تجهیزات ما را کمک و حمایت ویژه‌ای داشته باشید.

 

رییس فدراسیون دو و میدانی ایران گفت: در حال حاضر نیاز مبرمی به تامین دستگاه فتوفینیش(زمان سنج الکترونیک) و دیگر تحهیزات تخصصی دو و میدانی داریم.

 

وی همچنین از سباستین کو رییس فدراسیون جهانی دعوت کرد تا در اولین فرصت به کشورمان سفر کندتا ضمن دیدار با وزیر ورزش و جوانان کشورمان از نزدیک در جریان شرایط و امکانات  ورزش اول المپیک در ایران قرار گیرد تا از این طریق بتوان با استفاده از نظرات و حمایت‌های وی از توسعه ورزش دو و میدانی اقدامات اولیه جهت راه اندازی کمپ تمرینی مواد پرتابی در ایران صورت پذیرد،که این دعوت با استقبال رییس فدراسیون جهانی دو و میدانی همراه بود.

 

رییس فدراسیون جهانی دو و میدانی نیز ضمن ابراز خرسندی از اینکه یک قهرمان شناخته شده دو و میدانی در راس وزارت ورزش و جوانان ایران حضور دارد گفت:برای ملاقات با سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد تا بتوانم هرچه سریعتر با ایشان ملاقات داشته باشم.

 

در پایان این دیدار از طرف رییس فدراسیون کشورمان لوح و پرچم یادبود فدراسیون دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران به سباستین کو اهداء شد.