فردین‌پور: کسب یک حدنصاب تنها ملاک حضور در بازیهای آسیایی نخواهد بود / حضور ورزشکاران در اردوی برون مرزی صرفا با تائید کمیته فنی مقدور است

مدیر تیم‌های ملی فدراسیون دو و میدانی گفت: رسیدن به یک حدنصاب خاص برای بازیهای آسیایی تنها ملاک حضور ورزشکاران در این رقابتها نخواهد بود و عوامل دیگری نیز دخیل هستند.

حمیدرضا فردین پور در گفت‌وگو با سایت فدراسیون دو و میدانی اظهار داشت؛ در ابتدا سال ۱۴۰۱ را خدمت همه خانواده بزرگ ورزش ایران بخصوص اهالی ورزش پایه و پر مدال دوومیدانی کشور تبریک می گویم و ابراز امیدواری کرد سال جدیدبرای دوومیدانی ایران در بازیهای آسیایی چین و بازیهای کشورهای اسلامی ترکیه اتفاقات خوبی بیفتد.

 

 

مدیر تیم هاي ملی اظهار داشت: به زودی برنامه اردوهای داخلی در سال جاری برای ورزشکارانی که شانس حضور و کسب مدال در بازیهای کشورهای اسلامی و بازیهای آسیایی را دارند اعلام خواهد شد.

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه حضور ورزشکاران در مسابقات قهرمانی کشور و جام امام رضا (ع) الزامی است افزود: ورزشکارانی که خواستار اعزام به مسابقات کشورهای اسلامی و بازیهای آسیایی هستند، می بایست در مسابقات قهرمانی کشور  و جام امام رضا (ع) شرکت کنند که این امر یکی از شاخصه های اعزام به این مسابقات خواهد بود.

 

 

 

فردین پور ادامه داد: همچنین ورزشکاران اعزامی به بازیهای آسیایی می‌بایست در تست های آمادگی جسمانی و پیکرسنجی کمیته ملی المپیک در سه نوبت که تاریخ آن متعاقبا به استانها اعلام خواهد شد حضور پیدا کرده و نهایتا با تائید کمیته پزشکی فدراسیون دو و میدانی در ترکیب تیم ملی قرار خواهند گرفت.

 

 

 

وی ادامه داد: حدنصاب خاصی توسط فدراسیون دو و میدانی تعیین نخواهد شد و برای حضور در بازیهای آسیایی تنها ملاک اعزام ورزشکاران به این رقابتها یک حد نصاب نخواهد بود و حداقل میانگین سه حدنصاب برتر ورزشکاران در رقابتهای سال جاری (۱۴۰۱) مد نظر قرار خواهد گرفت.

 

 

 

مدیر تیم‌های ملی اذعان داشت: ورزشکارانی که در نظر دارند با هزینه اسپانسر در مسابقات برون مرزی حضور پیدا کنند بایستی ۳۰ روز قبل از اعزام با اعلام کتبی از سوی هیات دو و میدانی استان مربوطه فدراسیون را مطلع نمایند تا پس از بررسی موضوع در کمیته فنی، در صورت تائید و احساس نیاز به حضور در مسابقات،مدنظر اقدامات لازم انجام شود.

 

 

 

وی اضافه کرد: اعزام ورزشکاران به صورت انفرادی در اردوهای برون مرزی مد نظر فدراسیون دوومیدانی و کمیته های تخصصی نیست. ورزشکاران و مربیانی که قصد دارند با هزینه اسپانسر و یا هزینه شخصی در اردوهای برون مرزی حضور پیدا کنند در خواست آنها در کمیته فنی مورد بررسی قرار گرفته و پس از تائید این کمیته مبالغی که به آنها پرداخت خواهد شد بر اساس اردوهای داخلی خواهد بود و سایر هزینه ها از محل اسپانسر و یا به صورت شخصی بایستی پرداخت گردد.

 

 

 

مدیر تیم‌های ملی اظهار داشت: از این پس اعضای کمیته های تخصصی در مسابقات داخلی بر عملکرد ورزشکاران نظارت دقیق تر دارند و در پایان هر مسابقه داخلی نفرات برتر هر کمیته به ترتیب اولویت انتخاب خواهند شد و نظرات کمیته ها به فدراسیون اعلام می‌گردد.

 

فردین پور در پایان اظهار داشت: از وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی المپیک بابت حمایت‌های سال گذشته تشکر می کنم و افزود واقعیت این است که این اعتبارات جوابگوی ورزش پایه و پر مدال دوومیدانی نیست و اگر انتظار این است که ما  در میادین بزرگ به مدال های با ارزشی دست پیدا کنیم  اول باید  بودجه فدراسیون چند برابر شود و دوم اینکه حضور باشگاه‌های ورزشی بزرگ در  مسابقات لیگ دوومیدانی جهت حمایت از ورزشکاران و مربیان خیلی بیشتر باشند که امیدوارم با حضور دکتر سجادی در راس مقام عالی وزارت ورزش و جوانان در سال جاری به این دو موضوع مهم دست پیدا کنیم.