علی رضایی: دوومیدانی ایران توان کسب بیش از چهار مدال در هانگژو را دارد/ وزیر ورزش نگاه ویژه‌ای به ورزش اول المپیک داشته باشد

دبیر فدراسیون دوومیدانی گفت: این رشته توان کسب بیش از چهار مدال در بازی‌های آسیایی هانگژو را دارد و رسیدن به این مهم نیازمند نگاه ویژه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است.

علی رضایی در گفت‌وگو با رکنا ورزشی در خصوص برنامه‌های تیم ملی دوومیدانی در سال جاری، اظهار داشت: رویدادهای مهم متعددی پیش‌رو تیم ملی است که از جمله آن می تواند به بازیهای آسیایی هانگژو، بازی‌های کشورهای اسلامی، قهرمانی بزرگسالان جهان، مسابقات جوانان جهان و نوجوانان آسیا اشاره کرد. نیاز است برای عملکرد مناسب در این رویدادهای مهم باید برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم.

 

وی افزود: اردوهای تیم ملی از آذر ماه سال گذشته تا به امروز در حال پیگیری است و این مساله نشان می‌دهد که برنامه‌های فدراسیون در حال اجرایی شدن است. حدادی در کیش، تفتیان در شیراز، میلاد ناصح‌جهانی، مهدی پیرجهان و سجاد هاشمی آهنگری در ازمیر ترکیه تمرین می‌کنند.

 

رضایی ادامه داد: شاهین مهردلان و بهنام شیری در مشهد، دوندگان استقامت و نیمه استقامت (امیرمرادی، سیدامیرزمان‌پور و امید امیریان) بروجن، حمیدرضا کیا و رضا مقدم در سمنان و سایر ورزشکاران نیز در استان‌های خود تمرینات آماده‌سازی را سپری می کنند.

 

دبیر فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: مسابقات قهرمانی کشور در دو بخش مردان و زنان (جوانان و بزرگسالان)، جام امام رضا (ع)، جایزه بزرگ بانوان کرمانشاه، تورنمنت بین‌المللی قرقیزستان و قزاقستان و احتمالاً چند تورنمنت دیگر از جمله رویدادهای دیگری هستند که حکم انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های پیش‌رو را دارند.

 

رضایی در خصوص شانس مدال‌آوری ملی‌پوشان کشورمان در بازی‌های آسیایی هانگژو، توضیح داد: هدف این است در هانگژو نسبت به جاکارتا مدال‌های بیشتری به دست بیاوریم. اگر همه چیز خوب پیش برود، دوومیدانی ایران توان رسیدن به بیش از چهار مدال را دارد که البته رسیدن به این مهم بستگی به حمایت ویژه وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی المپیک از دو و میدانی تا زمان برگزاری بازی‌های آسیایی دارد.

 

وی ادامه داد: به طور مثال حسن تفتیان در ویترین افتخاراتش تنها مدال بازی‌های را آسیایی کم دارد و امیدواریم در هانگژو تاریخ‌سازی کند. حدادی هم تلاش می‌کند با کسب پنجمین مدال در بازی‌های آسیایی، نتیجه‌ای ماندگار را برای خودش، ورزش و دوومیدانی ایران ثبت کند.

 

دبیر فدراسیون دوومیدانی در خصوص حمایت‌های صورت گرفته از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از این فدراسیون المپیکی، اظهار داشت: توقع ما این است حمایت‌ها از این ورزش چند برابر شده و نگاه ویژه‌تر باشد. امیدوارم «حمید سجادی» وزیر ورزش که خودش قهرمان و دوومیدانی‌کار بوده و سختی‌های آن  را می‌شناسد، نگاه بهتری به فدراسیون دو و میدانی داشته باشد. 

 

همچنین از مسئولان کمیته ملی المپیک می خواهم همانگونه که در گذشته نگاه مثبتی به ما داشته‌اند، این مساله را ادامه دهند.

 

دبیر فدراسیون دوومیدانی در پایان و خطاب به رسانه‌ها، بیان کرد: از نمایندگان رسانه‌ها می‌خواهم در این چند ماه منتهی به بازی‌های آسیایی با دید مثبت به ورزش اول المپیک نگاه کنند و با برخی مطالب؛ یاس و ناامیدی را به ورزشکاران انتقال ندهند.