بیانیه فدراسیون دو و میدانی

با توجه به حواشی ایجاد شده در خصوص روابط میان فدراسیون دو و میدانی با وزیر ورزش و جوانان این فدراسیون بر خود لازم می‌داند تا با انتشار بیانیه نسبت به تنویر افکار عمومی و شفاف سازی اقدام کند.


 

قبل از هر چیز لازم است عنوان کنیم این فدراسیون بیش از هر شخصیت حقیقی و حقوقی نسبت به جایگاه، گذشته و عملکرد دکتر سید حمید سجادی آگاهی دارد. این فدراسیون هرگز از یاد نخواهد برد که وزیر ورزش و جوانان امروز، همان مرد روزهای سخت دو و میدانی است. فردی که در بی امکانات ترین روزهای کشور و با تمام سختی ها برای برافراشتن پرچم میهن عزیزمان بارهای بار در میادین بین المللی و آسیایی به مصاف رقبا رفت تا نام ایران و ایرانی بر فراز قله های افتخار بدرخشد. جایگاه دکتر  سید حمید سجادی در دو ومیدانی جمهوری اسلامی ایران غیر قابل انکار است و حتی از نگاه فنی همین بس که هنوز پس از طی سال‌های متمادی تعدادی از رکوردهای ملی دو و میدانی در اختیار این قهرمان و پیشکسوت ارزنده ورزش کشور باقی مانده است .

وزیر ورزش حتی یک روز پس از تصدی مقام وزارت در میان جمع کثیری از جامعه دو و میدانی حاضر شد تا از نزدیک با قهرمانان و ورزشکاران این رشته دیدار کند. او نشان داد از صمیم قلب با ارق و علاقه ای که نسبت به این رشته مادر که متعلق به خود اواست، میخواهد دو و میدانی را با تمام قوا یاری کند.

اما در حواشی ایجاد شده در روزهای اخیر که منفعت طلبان؛ هر فرد به نوبه خود، به آن دامن زده تا از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند، موضوعی بسیار فراتر از واقعیت را به گوش همگان رسانده اند. و از کاه کوه ساخته اند تا به اهداف خود با فراغ بال دست پیداکنند.

باید توجه داشت که امکان بروز و ظهور اختلاف نظر در میان تمام افراد جامعه و یا حتی در جمع یک خانواده نیز وجود دارد. چه بسا که در خیلی از مسیرها اختلاف نظر ها روندی رو به رشد ایجاد کرده و یک ارگان یا یک گروه را به سمت اعتلا رهنمود ساخته است.

امروز میان فدراسیون دو ومیدانی و وزیر ورزش نیز ضمن احساس برادری و رابطه پدر و فرزندی هرگز جو دیگری حاکم نخواهد بود. قطعا تفاوت سلیقه ها نمی‌تواند افراد یک خانواده را از هم گسیخته کند و این فدراسیون بر خود لازم می‌داند تا با صدور این بیانه و اعلام همگام بودن در مسیر رشد ورزش با وزیر محترم، از امکان جولان افراد سودجو که با بزرگنمایی و سیاه جلو دادن این روابط به دنبال ایجاد راهکار برای خود هستند، جلوگیری نماید.

قطعا این فدراسیون در چارچوب اهداف، سیاستها و نظرات بر آمده از حاصل سالها تجربه وزیر ورزش و جوانان حرکت خواهد کرد و هرگز با ایجاد شکاف میان خود و وزیر ورزش جولانگاهی برای سوءاستفاده گران نخواهد ساخت.