سپهوند: در دوران کرونا در بخش رده‌های پایه منفعل عمل نکردیم

مسئول کمیته استعدادیابی و رده‌های پایه فدراسیون دو و میدانی گفت: خوشبختانه در دوران همه‌گیری ویروس کرونا این کمیته منفعل عمل نکرده‌است.


سیاوش سپهوند در گفت‌گو با سایت فدراسیون دو و میدانی اظهار داشت: در دوسال گذشته نبردی را با ویروس منحوس کرونا داشتیم که خیلی از مسابقات و برنامه‌ریزی‌های ما در رده‌سنی پایه بر خلاف میل باطنی فدراسیون و کمیته‌های تخصصی مختلف لغو می‌شد چرا که سلامت ورزشکاران برای ما در اولویت بود. اما در عین حال در همین مدت نیز مسابقات مختلفی را هم برگزار کردیم و نگذاشتیم فعالیت‌های رده‌های پایه کلا از بین برود و از روش‌های مختلفی بهره‌مند شدیم که یکی از بهترین‌راههای ارتباط ما فضای مجازی بود و توانستیم با مراجعه و هماهنگی با آموزش و پرورش از طریق سامانه شاد تعدادی از استعداد‌ها را شناسایی کنیم. ۴۵۰۰ نفر را از طریق فضای مجازی شناسایی کنیم و فایل‌های ثبت‌نامی آنها را در اختیار روسای هیات‌ها قرار دادیم.


وی افزود: مسابقات نوجوانان و جوانان را در چند شهر خوب مثل شهرکرد، تهران و خرم‌آباد برگزار کردیم و تیم جوانان را با ۹ سهمیه به رقابتهای جهانی کنیا اعزام کردیم. که این فعالیت‌ها نشان می‌دهند که ما یکی از فدراسیون‌های بودیم که در شرایط کرونا منفعل نبوده‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به بهبود شرایط کرونایی برنامه‌های خوبی برای سال جاری پیشبینی کرده‌ایم. تابستان امسال در قالب کانون‌های استعدادیابی که همان مدارس استعدادیابی دو و میدانی هستند مجددا فعالیت خود را آغاز خواهیم کرد و میتوان گفت تابستان بسیار شلوغ و پر حرارتی را در رده‌های پایه دو و میدانی پیش رو خواهیم داشت.

سپهوند اظهار داشت: اولین رقابت پیشبینی شده، مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور است که در دهه اول تیر ماه برگزار خواهد شد، در گام دوم رقابتهای منطقه‌ای را پیش رو خواهیم داشت که در قالب ۶ منطقه در کل کشور میزبان استعدادها و نونهالان خواهیم بود و در ادامه نیز تیم‌ملی جوانان را عازم مسابقات قهرمانی جوانان جهان در کلمبیا و قهرمانی نوجوانان آسیا که به میزبانی کشور کویت برگزار می‌شود اعزام خواهیم کرد.

سپهوند در پایان خاطر نشان کرد:اردوهای مختلفی را برای این رده‌های سنی در نظر داریم و در پایان هم از تمام روسای هیات‌های دو و میدانی و مسئولین فدراسیون انتظار داریم که در پیشبرد هر چه بهتر این اهداف یار و یاور ما باشند.