دیدار بانوان دوومیدانی کشور با وزیر ورزش و جوانان؛ دکتر سجادی: بانوان ورزشکار باید به دنبال ارتقای رکوردها باشند/ هدف و برنامه ما این است که ورزش بانوان خودکفا و مستقل شود

بانوان مدال‌آور مسابقات دوومیدانی نوجوانان قهرمانی آسیا با حضور در وزارت ورزش و جوانان با دکتر سیدحمید سجادی دیدار و گفتگو کردند.

 

به گزارش روابط عمومی، دکتر سیدحمید سجادی در این دیدار با ابراز خوشحالی از افتخارآفرینی بانوان ورزشکار در میادین بین‌المللی اظهار داشت: آینده ورزش ایران در دست شما بانوان ورزشکار است. ما تعداد زیادی بانوان ورزشکار داریم و این سعادت را داشتیم که امروز در خدمت چند نفر از این افتخارآفرینان باشیم.


وی افزود: کسب مدال طلا توسط خانم نازنین فاطمه عیدیان بانوی دو و میدانی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا اتفاق ارزشمندی است و مطمئن هستیم که سایر ملی‌پوشان دیگر نیز این ظرفیت را دارند که بتوانند در مسابقات مختلف کسب دکتر رئیسی بسیار پیگیر ورزش بانوان هستند و از افتخارآفرینی بانوان خوشحال می‌شوند..

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: دوومیدانی‌کاران ما نیز دست به کار بزرگی زدند و با درخشش در مسابقات نوجوانان آسیا رکوردهای خوبی را جابه‌جا کردند. ورزش کشور ما به این اتفاقات خوب نیاز دارد. همیشه اینطور نیست که همه اتفاقات خوب و مدال‌آوری‌ها در شرایط ایده‌آل ایجاد شود و ما می‌توانیم با استفاده از حداقل‌ها نیز دست به کارهای بزرگی بزنیم.

دکتر سجادی افزود: نیاز به یکسری خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها داریم که بتوانیم دست به اقدامات بززگ و افتخارآفرینی در میادین بزرگ بزنیم. وظیفه داریم که از طریق ادارات کل، فدراسیون‌ها و مربیان در خدمت ورزشکاران باشیم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط معاونت بانوان اظهار داشت خانم کاظمی‌پور تمام وقت خود را برای ورزشکاران گذاشته معاون توسعه ورزش بانوان در همه حوزه‌ها گذاشته است. آماری که در هفته تربیت‌بدنی منتشر شد نشان می‌دهد که موفقیت‌های بانوان در یک سال اخیر چیزی کمتر از آقایان نبوده است. هدف و برنامه ما این است که ورزش بانوان خودکفا و مستقل شود و ورزشکاران ما بتوانند از مربیان زن استفاده کنند‌.
وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: بانوان ورزشکار باید به دنبال ارتقای رکوردها باشند که پرچم جمهوری اسلامی ایران را در میادین مختلف به اهتزاز درآورند.

دکتر کاظمی‌پور معاون بانوان نیز در این جلسه با اشاره به موفقیت‌های اخیر کسب شده توسط بانوان اظهار داشت: در مسابقات دوومیدانی ۹ ورزشکار خانم داشتیم که پنج نفر از آنها موفق شدند رکوردهای ایران را جابه‌جا کنند. برای اولین بار نیز موفق به کسب مدال طلا شدیم که این اتفاق آینده روشنی را برای ورزش بانوان کشور ترسیم می‌کند.


نازنین فاطمه عیدیان دارنده مدال طلای مسابقات نوجوانان قهرمانی آسیا نیز در این دیدار اظهار داشت: برای ما افتخار است که وزیر ورزش و جوانان ایران از خانواده دوومیدانی است و ممنونیم که این فرصت به ما داده شد که با حضور در این جلسه مشکلات خود را عنوان کنیم. هدف من این است که رکورد بزرگسالان را بزنم و بتوانم در میادین بزرگ‌تر افتخارآفرینی کنم.

دیگر ورزشکاران حاضر در این جلسه نیز طی صحبت با دکتر سجادی مشکلات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

ورزشکاران ملی‌پوش ایران قبل از دیدار با دکتر سجادی با حضور بر مزار شهدام گمنام وزارت ورزش و جوانان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

در این دیدار دکتر مریم کاظمی‌پور معاون بانوان و دکتر اسماعیل احمدی مدیرکل حوزه وزارتی حضور داشتند.