اعلام حدنصاب‌های دوومیدانی جهت حضور در بازی‎های المپیک ۲۰۲۴

فدراسیون جهانی دوومیدانی، رکوردهای مورد نیاز ورزشکاران این رشته جهت کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در پاریس را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جهانی دوومیدانی شرایط مدنظر برای حضور ورزشکاران این رشته در بازی‌های المپیک 2024 پاریس را اعلام کرد.

طبق اعلام این فدراسیون جهانی ، 1810 دوومیدانی‌کار شامل 905 مرد و 905 زن در این رویداد شرکت می‌کنند که در مسابقات انفرادی از هر کشور حداکثر 3 ورزشکار، در مسابقات تیمی از هر کشور حداکثر 2 تیم و در مسابقات امدادی نیز از هر کشور فقط یک تیم می‌توانند به رقابت با حریفان بپردازند.

شلوغ‌ترین ماده مربوط به دوی ماراتن است که در مجموع 80 دونده زن و 80 دونده مرد مسابقه خواهند داد. پس از آن نیز دوی 100 متر قرار دارد که در هر بخش مردان و زنان 56 دونده حضور خواهند داشت.

لازم به ذکر است فدراسیون جهانی  دو میدانی علاوه بر ثبت رکورد ورودی، راه دیگری را نیز برای المپیکی شدن در نظر گرفته که کسب سهمیه از طریق رنکینگ جهانی است. در واقع نفراتی که موفق به کسب سهمیه از طریق رکوردهای اعلام شده نشوند، می‌توانند از مسیر رنکینگ جهانی به پاریس بروند.

گفتنی است برای حضور در المپیک، مسابقات و رنکینگ جهانی بین تاریخ‌های یک جولای 2023 تا 30 ژوئن 2024 در نظر گرفته شده است.

لیست تعداد نفرات در نظر گرفته شده در هر ماده و همچنین رکوردهای ورودی مورد نظر برای حضور در المپیک 2024 پاریس در زیر آمده است: