در محل فدراسیون دو و میدانی برگزار شد

جلسه هم اندیشی بانوان دو و میدانی/بررسی مشکلات و معضلات بخش بانوان

جلسه هم اندیشی بانوان دو و میدانی ظهر دیروز در محل فدراسیون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، نشست هم اندیشی بانوان دو و میدانی ایران ظهر دیروز (سه‌شنبه) با حضور مهدی مبینی سرپرست فدراسیون، پریسا بهزادی نایب رئیس بانوان ،طاهر كاظمي مسئول روابط عمومي و جمعی از قهرمانان، رکوردداران، داوران و مربیان، در سالن جلسات فدراسیون دو و میدانی برگزار شد.

در این جلسه که با هدف بررسی وضعیت، مشکلات و معضلات روز دو و میدانی بانوان، ایجاد هم فکری و تعامل، بهره مندی از نظرات بانوان با تجربه در بخش های مختلف؛ مربیگری، داوری و قهرمانی برگزار شد، در آغاز، مهدی مبینی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص طرح سامانه ملی دو و میدانی و دعوت به عضویت در این سامانه، خواستار حضور بانوان در بخش مربيگري تيم هاي ملي و ایفای نقش پر رنگ تر ایشان نسبت به قبل شد. 

مبینی گفت: ضرورت دارد از بانوان در  تدريس دوره ‌هاي آموزشي و مربیگری در سطوح مختلف، استفاده بهینه شود و در این راستا جهت ايجاد انگيزه و ترغیب قهرمانان ملی در بخش بانوان پیگیر ایجاد پایگاههای تمرینی جدید در پایتخت خواهیم بود. 

مدعوین نیز ضمن تشکر از تشکیل این نشست هم اندیشی که تا کنون وجود نداشته است، به بحث و تبادل نظر پرداختند و از سرپرست فدراسیون خواستند تا برگزاری این نوع از جلسات تداوم پیدا کند.

بانوان دو و میدانی در حضور سرپرست فدراسیون انتظارات خود را از فدراسیون وقت مطرح کردند و خواستار نگرشی ویژه به این بخش شدند. 

از نکاتی که در این جلسه از نگاه قهرمانان به آن پرداخته شد؛ درخواست اردوهای منظم، وجود مربیان با تجربه در بخش بانوان که همواره ملی پوشان از فقدان آن رنج می‌برند، رسیدگی به محل اردو در مجموعه تخصصی آفتاب انقلاب و بازنگری در آئین نامه مسابقات قهرمانی باشگاههای کشور بود.

در ادامه تعدادی از مربیان نسبت به كمبود دوره هاي ارتقاءدر سالهای اخیر ابراز نگرانی کردند و با اشاره به اینکه آموزش یکی از مهم ترین بخش ها در مجموعه فدراسیون است، خواستند تا این کمیته با شرایطی پویاتر در امر برگزاری دوره های بازآموزی در دو بخش داوری و مربیگری، جهت به روز رسانی اطلاعات داوران  و مربیان مطابق با علم روز دو و میدانی جهان پيش رود. 

جمعی از قهرمانان اسبق و داوران ملی نیز با اشاره به روش برگزاری مسابقات در ادوار گذشته خواستند تا در دوره جدید فدراسیون، بانوان را در بخش برگزاری رقابتها و تنظیم برنامه مسابقات، انتخاب کادر برگزاری و داوری سهیم بداند و از بانوان در كميته هاي تخصصي فدراسیون استفاده شود.

فعال نمودن بیش از پیش استعدادیابی و آموزش در شهرستانها یکی دیگر از خواسته های بانوان بود. مربیان اعلام کردند مي بايست فرآیند صحیح استعداد يابي به صورت كامل اجراء شود.

پدیده بلوری زاده، ناهید قناتی، زهرا نبی زاده، ثریا حامد هاشمی، لیلا ابراهیمی، مریم طوسی، سپیده توکلی، الناز کمپانی، سحر ضيائی، الهام کاکلی و شیدا خیاط مفید از مدعوین این هم اندیشی بودند.