حدادی: با رعایت نکات بهداشتی تمام اردوها دایر شود /چند سال اخیر فدراسیون چنین آرامش و ثباتی نداشت

نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن گفت: بهتر است با رعایت نکات بهداشتی تمامی اردوها در همه رشته های ورزشی برگزار شود.

احسان حدادی در گفت‌گو با سایت فدراسیون دو و میدانی اظهار داشت: تعویق المپیک برای ورزشکاران حرفه‌ای اتفاق بسیار بدی بود. به هر حال کرونا در تمام دنیا موجب مشکلات و ضررهای فراوانی شد اما برای ورزشکاران حرفه‌ای که چهار سال را برای یک روز مشخص بدون وقفه و با هدف تلاش کردند بسیار سخت است. 

برخی ورزشکاران در حساس ترین سن ورزشی خود به سر می‌برند و برگزاری به موقع المپیک 2020 توکیو می‌توانست برای آنان سرنوشت ساز باشد، من نیز در همین گروه حساس هستم. البته این تعویق برای ورزشکاران آسیب دیده و یا کسانی که به نحوی از رسیدن به حدنصاب المپیک جا مانده اند نقطه عطفی خواهد بود. 

امید اول مدال المپیک دو و میدانی در خصوص روند تمرینی اردو در جزیره کیش توضیح داد: اردوی خوبی را پشت سر گذاشتم. هرچند که پس از ابتلا به ویروس کرونا از نظر آمادگی ریوی و تنظیم ضربان قلب هنوز به طور کامل ریکاوری نشده‌ام و نتوانستم تمرینات هوازی پرفشاری داشته باشم و تمرینات سبکی را پشت سرگذاشتم. اما خداروشکر در حال حاضر وضعیت مطلوبی دارم و فعلا ادامه تمرینات را در تهران پیگیری خواهم کرد و امیدوارم در چند ماهه پیشرو بتوانم تمرینات بهتری را دنبال کنم.

وی افزود: به هرحال میدان مهم المپیک دیر یا زود در پیش است و از وزارت ورزش و کمیته المپیک انتظار داریم ورزشکاران حرفه ای را در تمامی رشته ها رها نکنند. 

بهتر است اردوها با رعایت نکات بهداشتی آغاز شده و روند تمرین حرفه‌ای با همان شدت ادامه پیدا کند تا ورزشکاران بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند. مهم ترین نکته ایی که موجب پس رفت و افول عملکرد یک ورزشکار خواهد شد نداشتن اردو و برنامه ریزی است. با توجه به شرایط فعلی ورزشکاران باید نوع و روش تمرینات را تغییر دهند تا به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنند. 

حدادی ضمن استقبال از طرح سامانه ملی گفت: این سامانه که به ایجاد شناسنامه برای ورزشکاران کمک شایانی خواهد کرد یکی از اتفاقات خوبی بود که در سال جاری به سرانجام رسید و هر فردی از خارج از فدراسیون می تواند سوابق ورزشی ورزشکاران را رویت کند. چرا که در فضای مجازی هر فردی به راحتی  خود را یک ورزشکار حرفه ای معرفی می‌کند اما با راه اندازی این سامانه قهرمانان به راحتی قابل شناسایی هستند. من نیز اولین فردی هستم که در این سامانه ثبت نام خواهد کرد. 

قهرمان چهار دوره بازیهای آسیایی اظهار داشت: در حال حاضر فدراسیون وضعیت خوبی دارد و در آرامش کامل به سر می‌برد. درست است که به دلیل شیوع ویروس کرونا اردوها معلق است اما مسئولین فدراسیون با ورزشکاران در تماس هستند، حرفهای آنها را شنیده و درخواست ها و برنامه های ورزشکاران را در شورای فنی مورد ارزیابی قرار می‌دهند. ورزشکاران حرفه ای وقتی متوجه شوند کسی خواسته هایش را شنیده و برای آنها ارزش و احترام قائل میشود قطعا با انگیزه بهتر تمرینات را پیگیری خواهند کرد. در چند سال اخیر فدراسیون را با این آرامش و ثبات ندیده بودم.