حضور دو نماینده از دو و میدانی در کمیسیون‌ورزشکاران؛

احسان حدادی و فرزانه فصیحی عضو کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک شدند

در پایان برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک دو ورزشکار از ورزش پایه و مادر(دو و میدانی) به عضویت این کمیسیون در آمدند.


به گزارش روابط عمومی،در پایان برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک دو ورزشکار از ورزش پایه و مادر  به عضویت این کمیسیون در آمدند.

بر همین اساس احسان حدادی نایب قهرمان المپیک لندن و دارنده چهار مدال طلای بازی‌های آسیایی با کسب ۶۷رای و قرار گرفتن در جایگاه چهارم و همچنین فرزانه فصیحی نفر سوم مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا با کسب ۵۷ رای و قرار گرفتن در جایگاه دهم موفق به راهیابی به کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک شدند.

گفتنی است انتخابات کمیسیون ورزشکاران با حضور ۵۱ کاندید امروز(جمعه)برگزار شد که بر این اساس ۱۵نفر برتر از این تعداد با رای ورزشکاران کشورمان از رشته‌های ورزشی مختلف به عضویت این کمیسیون در آمدند.

لازم به ذکر است در پایان برگزاری دومین دوره انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک که از 9 صبح دیروز(جمعه) ۲۱ آبان ماه تا ساعت ۱۶ برگزارشد، از ۱۳۲ رای ماخوذه و پس از تطبیق با آیین نامه کمیسیون ورزشکاران، پانزده نفر به‌عنوان اعضای کمیسیون ورزشکاران انتخاب شدند که نجمه خدمتی نیز با 41 رای از جمله آنها بود.
پس از شمارش آراء ماخوذه به ترتیب سجاد گنج زاده با ۸۸رای، حسن یزدانی با ۷۹رای، ذبیح اله پورشیب با ۷۱رای، احسان حدادی با ۶۷ رای، بهداد سلیمی با 63 رای، امین بوداغی با ۶۱ رای، شهربانو ‌منصوریان با ۶۰ رای، مجتبی عابدینی با ۵۹ رای، زهرا نعمتی با ۵۸ رای، فرزانه فصیحی با ۵۷ رای، حمیده عباسعلی با ۵۱ رای، مصطفی نودهی با ۴۹رای، محمدرضا گرایی با ۴۶رای، نجمه خدمتی با ۴۱ رای، حسین ساوه شمشکی با ۴۱ رای بعنوان ۱۵ نفر منتخب کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک انتخاب شدند.
طبق ماده ۴ بند ۲ آیین نامه کمیسیون ورزشکاران، حداکثر سه ورزشکار از هر فدراسیون ورزشی که ورزشکاران آنها حـداقل در یکـی از سـه دوره اخیـر بازی‌هـای المپیک تابستانی یا زمستانی مدال آور بوده‌اند، می‌توانند عضو کمیسیون باشند. سایر فدراسیون های ورزشی المپیکی و غیــر المپیکی صـرفاً می توانند یک عضو داشته باشند.