سمینار بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی دو و میدانی با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد

وزیر ورزش و جوانان دو و میدانی را از رشته‌های پایه و با اهمیت ورزش کشور خواند و گفت: برای شکوفایی این ورزش همگانی برگزاری دو خیابانی اولویت نخست فدراسیون دو و میدانی محسوب می شود.


به گزارش روابط عمومی، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان پنجشنبه شب در پایان سمینار علمی "چالش‌ها و فرصت‌های رشته دوومیدانی " در اردوگاه هفتم تیر شهرستان رامسر افزود: معتقدم رشته دو و میدانی باید در میان مردم برگزار شود و برای شکوفایی این رشته دو های خیابانی را در اولویت این رشته ورزشی قرار دادیم تا مردم با سبک ها و جذابیت های این رشته ورزشی بیشتر آشنا و عجین شده و تعداد دوندگان بیشتر شود.  

وی توجه به نوآوری، رویکرد های علمی و رعایت استاندار ها را لازمه شکوفایی این رشته ورزشی برشمرد و ادامه داد: امروزه برای جذب بیشتر افراد جامعه به سمت این رشته ورزشی با بهره گیری از نوآوری خلاقیت در فضاهای پر رفت و آمد شهری نظیر پاساژ ها پرش با مانع را برگزار می کند تا جذابیت های این رشته را برای مردم نمایش بگذارند.

وزیر ورزش و جوانان به اهمیت رعایت استاندارها در این رشته ورزشی برای کسب رکورد از سوی مربیان و ورزشکاران تاکید کرد و آن را لازمه کسب اقتدار و رکوردهای ماندگار در رقابت ها بزرگ در این رشته عنوان کرد.

وی سمینارهای علمی و نشست های اهالی دو و میدانی کشور در کنار یکدیگر را از رویکرد های موثر دانست و اظهار داشت: علاوه بر تزریق علم روز دنیا در دو و میدانی ایران باید از مشاوره های درست نیز بهره مند شد.
 
سجادی خواستار بهره مندی از ظرفیت رسانه ها برای ترویج دو و میدانی شد و برگزاری نشست در شهرستان رامسر را نیز در راستای رویکرد های این وزارتخانه در توسعه گردشگری ورزشی معرفی آن به مردم برشمرد و بر تداوم برگزاری این نشست های علمی و تخصصی در سایر نقاط کشور نیز تاکید کرد.

وی ایجاد آکادمی و کمپ را که مورد تقاضای رییس فدراسیون دو و میدانی بود، از نیازهای مهم اعلام کرد و گفت: هرچه زودتر فرآیند بررسی چگونگی ایجاد این طرح مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر ورزش امروز جمعه در  رقابت ۶۰۰ دونده در مسابقه دو  و میدانی از میدان شهید رجایی تا پشت هتل رامسر نیز حضور دارند.