نشست هاشم صیامی با رییس کنفدراسیون دو و میدانی قاره آسیا/دهلان الحمد:ایران از جمله کشورهای فعال در قاره آسیا است

رییس فدراسیون کشورمان در یک نشست مجازی با دهلان الحمد پیرامون مسائل و موضوعات و مسائل مختلف دو و میدانی کشورمان و قاره آسیا و بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش روابط عمومی،هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی ظهر امروز در یک نشست مجازی با دهلان الحمد رییس کنفدراسیون دو و میدانی قاره آسیا دیدار و پیرامون موضوعات و مسائل مختلف ورزش اول المپیک در کشورمان و قاره آسیا بحث و تبادل نظر داشت.

 

در این دیدار که بیش از یک ساعت به طول انجامید ایتدا رییس فدراسیون کشورمان ضمن ابراز خورسندی از دیدار مجدد با دهلان الحمد گفت:خوشبختنانه شما بعنوان نفر اول دو و میدانی قاره آسیا همیشه نگاه خوبی به جمهوری اسلامی ایران داشته‌اید و در موضوعات مختلف نهایت همکاری را با ما داشته اید.

 

وی افزود:متاسفانه در طی چند سال اخیر به دلیل وجود تحریم‌های ظالمانه برای تهیه تجهیزات تخصصی ورزش دو و میدانی به خصوص دستگاه فتوفینیش که نقش مهمی در اندازه گیری و ارزیابی عملکرد وررزشکاران دارد دچار مشکل هستیم که به همین دلیل از جنابعالی در خواست داریم تا در زمینه تهیه این تجهیزات نهایت همکاری را با ما داشته باشید.

 

صیامی ادامه داد:با توجه به رشد و گسترش دو و میدانی در ایران و سیاست این فدراسیون  مبنی بر ایجاد برابری جنسیتی و توجه بیش از پیش به بخش بانوان و همچنین نگاه ما در دوره جدید برای بردن دو و میدانی حتی در دل روستاها نیاز کشورمان برای تهیه تجهیزات و امکانات تخصصی دو و میدانی به مراتب بیش از پیش شده است.

 

او خاطر نشان کرد:ما در دوره شیوع ویروس کرونا به هیچ وجه فعالیت‌های خود را محدود نکردیم و تلاش کردیم در موضوعاتی همچون برگزاری مسابقات،دوره‌های آموزشی،برپایی اردوهای آماده سازی ورزشکاران و اعزام به مسابقات برون مرزی و سایر موارد برنامه‌هایمان را تمام و کمال انجام دهیم.

 

رییس فدراسیون دو و میدانی همچنین با اشاره به تصمیم اخیر مجمع این فدراسیون مبنی بر احداث کمپ مواد پرتابی توسط احسان حدادی قهرمان خوش نام و نشان کشورمان در ورزشگاه آفتاب انقلاب خطاب به دهلان الحمد گفت:از شما درخواست داریم در موضوع احداث این کمپ تمرینی حمایت‌های لازم را از ما داشته باشید زیرا ایجاد آن می‌تواند در روند رشد و توسعه دو و میدانی هم در ایران و هم در سطح قاره آسیا و حتی جهان بسیار تاثیر مثبتی داشته باشد.

 

در ادامه این دیدار دهلان الحمد رییس کنفدراسیون دو و میدانی قاره آسیا در پاسخ به موضوعات و مسائل مطرح شده توسط رییس فدراسیون کشورمان اظهار داشت:ما در موضوع تامین منابع مالی و همچنین دستگاه فتوفینیش و تجهیزات تخصصی قطعا به شما کمک خواهیم کرد و این قول را می‌دهم که در اولین فرصت مشکلات دو و میدانی ایران را در این موارد تا حدود زیادی برطرف نماییم.

 

الحمد ضمن تشکر از مسئولین فدراسیون دو و میدانی کشورمان جهت توجه بیش از پیش به بخش بانوان در ایران و همچنین لزوم‌گسترش و توسعه این بخش در سطح قاره آسیا به مسئله حجاب بانوان مسلمان در مسابقات مختلف اشاره کرد و گفت:موضوع حجاب بانوان برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت است و ما احترام خاصی برای آن قائل هستیم تاجایی که در نظر داریم حضور این بانوان را در تصمیم سازی‌ها و کارهای اجرایی در سطح قاره آسیا افزایش دهیم.

 

دهلان الحمد همچنین با ابراز تاسف از تحریم‌های ظالمانه اظهار داشت:ما قطعا با وجود تمامی محدودیت‌هایی که وجود دارد در کنار شما خواهیم بود و تلاش می‌کنیم حقی از دو و میدانی ایران تضییع نشود زیرا این موضوع را ناعادلانه می‌دانیم.

وی افزود:در موضوع احداث کمپ تمرینی احسان حدادی با کمال میل از این طرح استقبال می‌کنیم  و قول میدهم در سفری که به ایران دارم و در ملاقات با سید حمید سجادی وزیر و ورزش و جوانان که خود ایشان از قهرمامان به نام و شایسته دو و میدانی ایران است پیرامون مسئله احداث این کمپ صحبت‌های لازم را با ایشان در میان خواهم گذاشت،زیرا مثل شما اعتقاد دارم ایجاد آن هم برای ایران و هم برای قاره آسیا بسیار مهم است.

 

رییس کنفدراسیون آسیا خاطر نشان کرد:ایران کشور بسیار مهمی در منطقه و از جمله کشورهای فعال در قاره آسیا است و نزد من نیز از جایگاه خاصی برخوردار است تا جایی که اعتقاددارم که حق دو و میدانی ایران است تا در مجامع بین‌المللی و مسابقات مختلف جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

 

در پایان این نشست مجازی هاشم صیامی ضمن قدر دانی از رییس کنفدراسیون دو و میدانی آسیا بواسطه حسن توجه و اهمیت خاصی که برای جمهوری اسلامی ایران قائل است تصریح کرد:اینکه می‌بینیم انقدر موفقیت دو و میدانی ایران برای شما اهمیت دارد جای بسی خوشحالی است که این امر موجب می‌شود تا ما با انگیزه و انرژی بیشتری در جهت رشد،توسعه و موفقیت دو و میدانی گام برداریم.