افشین داوری: رقابت‌های جام امام رضا از اهمیت بالایی برخوردار است/ دوومیدانی خانه ماست

سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت: رقابت‌هایی همچون جام امام رضا که در تقویم جهانی قرار دارند این اهمیتی بالایی برخوردارند .‌

افشین داوری، سرپرست فدراسیون دوومیدانی در نشست خبری پیش از شروع سومین دوره مسابقات جام امام رضا گفت: جام امام رضا باید خیلی قوی تر و جدی تر تلقی می‌شد. امیدوارم بتوانیم در سال‌های آتی شرایط مطلوب‌تری برای این مسابقات فراهم کنیم‌.الان برخی از ورزشکاران دختر و پسر ما در اینجا می‌دوند چون ۳۰ امتیاز برایشان خواهد داشت. 

 

او  افزود: باید بتوانیم  در آینده کارهای دیگری انجام بدهیم از جمله پرداخت جایزه دلاری تا به ورزشکاران انگیزه بدهد. ما باید پیشنهاد این موضوع را به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بدهیم و از این موضوع برای ارتقاء دوومیدانی خودمان استفاده کنیم.

 

داوری به لزوم فراهم کردن امکانات برای برگزاری این مسابقات در سال‌های آینده گفت: برای ارائه تقویم برنامه خودمان به آسیا نیاز به امکانات خوب حرفه‌ای داریم که باید حداقل در چند استان مطرح مثل خراسان رضوی فراهم کنیم. مشهد امکانات زیرساختی از نظر استادیوم را دارد. ظرفیت لازم را دارد اما به تجهیزات نیاز است و اگر قرار است این مسابقات تداوم داشته باشد و امتیازش از ۳۰ تا ۱۰۰ برود، نیازمند توجه است. 

سرپرست فدراسیون دوومیدانی با اشاره به موضوعاتی از جمله مدارس دوومیدانی، ادامه داد: از روز اول بر این موضوع تاکید کرده‌ام. ما ۶۳ مدرسه دوومیدانی داشتیم که ورزشکاران خوبی را هم شناسایی کردیم. الان هم باید وضعیت این مدارس را بررسی کنیم. همچنین برنامه بلندمدت، میان مدت وکوتاه مدت داریم. کوتاه مدت که بحث بازی‌های آسیایی و سهمیه المپیک پاریس است. میان مدت برای چهار سال بعد از المپیک است و بحث استعدادیابی و توجه به رده‌های پایه است.

 

وی در ادامه افزود: یک احسان حدادی برای المپیک پرورش دادیم و صاحب یک مدال المپیک شدیم، اگر به پیشینه احسان حدادی  و تیمش برگردیم نزدیک ۱۴، ۱۵ ورزشکار خوب بودند که بیشترشان صاحب مدال آسیا شدند. بالغ بر ۲۰ سال زمان برد که به یک مدال المپیک رسیدیم. شعار ۱۴۷ مدال المپیک نیاز به پیشینه طولانی مدت دارد و بخشی از آن توجه به جوانان و نوجوانان است.

 

سرپرست فدراسیون دوومیدانی همچنین در مورد حضور در بازیهای آسیایی گفت: در حال عقد قرارداد با یک اکیپ ماساژور و فیزیوتراپ هستیم تا زمان بازی‌ها کنار ما باشند. تعداد ورزشکارانمان هم محدود هستند. کارشناسان بالادستی ما در ورزش پیش‌بینی اخذ مدال در بازی های آسیایی ندارند اما خوشبختانه استعدادهایی داریم که اگر بتوانند از استعداد بدنی خود استفاده کنند، موفقیت‌های قابل قبولی را در بازی‌ها خواهیم داشت. 

داوری در مورد حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از دوومیدانی برای بازی‌های آسیایی گفت: حدود ۲۱ روز است که به فدراسیون آمده‌ام و جلسات متعددی را با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش داشته‌ام. حمایت‌ها همیشه هست اما به موقع بودنش اهمیت دارد. ما برای بازی‌های آسیایی نیاز به حمایت در ۶ ماه اول سال داریم. برای رسیدن به مدال به توزیع به موقع منابع نیاز است که خوشخبتانه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش کاملا همراه بودند. 

او در مورد حمایت از احسان حدادی، گفت: وقتی سال ۱۳۹۰ وارد عرصه حمایت از آقای حدادی شدیم، خیلی مصمم بودیم که مدال کسب می‌کند اما خیلی از کارشناسان این اعتقاد را نداشتند. سه اسپانسر آمدند. آن موقع اعتبارات فدراسیون زیر یک میلیارد بود و بچه‌ها خیلی اعتراض کردند که اگر این را توزیع کنید و به همه بدهید بهتر است. مدال المپیک لندن باعث شد وارد مجموعه فدراسیون‌هایی شویم که المپیکی هستند و این موضوع اعتبارات قابل توجهی را وارد فدراسیون کرد که توانایی فدراسیون را برای حمایت از استعدادها به وجود آورد. 

داوری در ادامه افزود: ما برای حدادی اسپانسر گرفتیم نه فقط او بلکه برای تفتیان و سایر ورزشکاران مستعد هم همین شرایط را ایجاد کردیم. الان هم بلیط حدادی توسط اسپانسر تهیه شده است. یکسری پول توجیبی هم داده شده است اما هنوز با مربی‌اش قرارداد منعقد نشده است. صحبت هایی با او دارم که اگر به نتیجه ای برسیم و شرایط فراهم شود از او توقع مدال خوب هم داریم. ما در حالت ارزیابی او هستیم. به محض اینکه شرایطش را ارزیابی کند تصمیم منطقی می‌گیریم.

داوری در پاسخ به این سوال که قصد شرکت در انتخابات دوومیدانی را دارد، بیان کرد: دوومیدانی خانه ماست. وارد عرصه‌ای شده‌ام و وزارت ورزش به من اعتمادی کرده است. اگر بگویم علاقه ندارم بیراه گفته‌ام. کاملا علاقه‌مند هستم. ورزشکاران ما هم به طبیعتم آشنایی دارند و راه و روشم را می‌دانند. در تصمیماتم خرد جمعی حاکم است که می‌تواند اهداف و به تبع آن برنامه تدوین شود. من جزو کوچکی از مجموعه منابع نیروی انسانی تصمیم‌ساز فدراسیون دوومیدانی هستم. بنابراین علاقمند هستم. در صورتی که مورد وثوق کل جامعه دوومیدانی باشم و آرا را بگیرم می مانم.

 

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی چند مدال برای تیم دوومیدانی ایران در بازی‌های آسیایی دارد؟ گفت: هیچ مدالی را پیش‌بینی نمی‌کنیم اما تلاش می‌کنیم که بازی‌های آسیایی را به یک فرصت تبدیل کنیم و ‌منابع انسانی‌مان را توسعه بدهیم. پیش بینی کارشناسان ورزشی کاملا با عدد و رقم و مقایسه آن با اعداد و رقم‌های آسیاست. البته مسابقه میدان خاصی است و نمی‌شود خیلی به تاپ‌لیست‌ها اکتفا کرد. تیمی کیفی می‌بندیم و اصلا کمیته هم با توجه به منابع اجازه تیم کمی به ما نمی‌دهد.