افشین داوری:۱۵تیر ماه اسامی ملی پوشان اعزامی به هاگژو را اعلام میکنیم/آفتاب انقلاب احتیاج به نوسازی و تجهیز دارد

سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت: لیست نهایی ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی را می‌بایست تا ۱۵تیر اعلام کنیم و ورزشگاه آفتاب انقلاب نیز جهت برگزاری رقابت‌های داخل سالن قهرمانی آسیا باید نوسازی و تجهیز شود.

 

افشین داوری در گفت‌وگو با سایت فدراسیون دو و میدانی درخصوص دیدار با وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: با محوریت دو موضوع با سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نشست داشتیم. اول حضور در بازی‌های آسیایی و سپس برگزاری رقابت‌های داخل سالن قهرمانی آسیا به میزبانی کشورمان محورهای گفت‌وگوی ما بود که خوشبختانه با توجه به شناخت و تسلطی که ایشان نسبت به ورزش دو و میدانی دارند پیگیری‌های لازم را به خوبی انجام دادند.

 

وی افزود: مجموعه دو و میدانی آفتاب انقلاب باید نوسازی،تجهیز و استاندارد سازی شود که وزیر ورزش و جوانان نیز  در این زمینه کاملا با فدراسیون اتفاق نظر دارند. یکسری منابع جاری نیاز داشتیم که در این خصوص هم پیگیری‌های لازم انجام شد و دستورات لازم را صادر کردند،و  قرار است طی چند روز آینده نیز در همین راستا به همراه رییس شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی نیز بازدیدی از این مجموعه داشته باشند.

 

سرپرست فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: برای بازی‌های آسیایی هم چارچوب برنامه‌ها کاملا مشخص است که آن را به وزیر ورزش و جوانان نیز ارائه کردیم و ایشان هم با بررسی کامل این برنامه‌ها و تایید آنها دستورات قابل توجهی پیرامون این موضوع داشتند.

 

وی پیرامون نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو و شرایط برگزاری رقابت‌های انتخابی اینگونه توضیح داد: فدراسیون دو و میدانی از ۵ماه گذشته و پس از شرکت ورزشکاران در مسابقات مختلف و رصد کامل عملکرد آنها،لیست اسامی اولیه ورزشکاران را طبق قوانین و مقررات این بازی‌ها به کمیته ملی المپیک اعلام کرده‌ایم و به همین واسطه و با توجه به پایان مهلت قانونی اعلام اسامی دیگر امکان اضافه نمودن اسم جدید در این لیست میسر نخواهد بود، حال اگر فردی در شرایط فعلی بتواند عملکرد قابل توجهی داشته باشد دیگر نمی‌توان کاری انجام داد.

 

او خاطر نشان کرد:ما تا ۱۵ تیر ماه جاری زمان داریم که اسامی نهایی تیم ملی دو و میدانی را جهت شرکت در این بازی‌ها با توجه به تعداد سهمیه کمی که به ما اختصاص داده شده است،از میان اسامی همان لیست اولیه به کمیته ملی المپیک و ستاد برگزاری این مسابقات اعلام کنیم.

 

سرپرست فدراسیون دو و میدانی در پایان با اشاره به اینکه رشته ورزشی دو و میدانی بعنوان ورزش پایه و مادر و همچنین ورزش اول المپیک بسیار گسترده و پر مدال است گفت:با توجه به اینکه دو و میدانی ورزشی است که تعداد مواد و ورزشکاران بسیار زیادی دارد امیدوارم با تلاش‌ها و صحبت‌هایی که با مسئولین انجام خواهیم داد بتوانیم، تعداد سهمیه ورزشکاران این رشته را جهت شرکت در رویداد مهم بازی‌های آسیایی افزایش دهیم،تا به همین‌واسطه از بین کسانی که شانس رفتن به این مسابقات را دارند،آن نفراتی را که می‌توانند عملکرد بهتر و موفق تری داشته باشند به هانگژو اعزام نماییم.